streda 28. decembra 2016

Koncerty, čo potešili moju dušu v roku 2017 :)

Ahojte, čitatelia moji! :)

Prichádzam k vám s článkom, v ktorom by som chcela ukázať, že na tej vysokej sa neučím v jednom kuse ale nájdem si aj čas na zábavu. Keď som bola mladšia, na koncerty som veľmi nechodila, lebo v našom malom mestečku ich veľa nie je a Košice s Prešovom sú vzdialené tak hodinku a pol cesty, čo síce nie je až tak veľa, no pre moje staré ja, ktoré nebolo až tak koncertne naladené, to bolo dosť. Na vysokej však mám Košice len niečo cez pol hodinku cesty, takže mi už naozaj nič nebránilo, aby som sa aj ja pridala medzi pravé fanúšičky koncertov!



V pláne som síce mala len 2, no podarilo sa mi ich navštíviť až tri a som za to nesmierne vďačná. Prvým z nich bol gospelový koncert pre mladých s názvom Godzone. Od mojich blízkych som naň počúvala len samé chvály, tvrdili, že si to užijem a že odídem príjemne naladená, takže som sa pri tej vyčerpávajúcej škole naozaj veľmi tešila, že konečne na chvíľku vypnem. Mali sme ísť viacerí, nakoniec sme boli len 4, no o zážitok ma to neobralo.
Už len tá cesta mhd zo zástavky ku Cassovii bolo jedno pekné dobrodružstvo, keď sme sa tam skoro všetci ani nevmestili, a to nehovorím o tom, ako nám v strede cesty vypol svetlá, a tak som tam v tme ostala nalepená na cudzích ľudí! :D Chvalabohu, cesta netrvala dlho, takže sme sa asi po 10 minútach vybrali za húfom, ktorý smeroval k spomínanej hale. Už pred ňou to vrelo, lebo tam pobehoval chlapec s megafónom, ktorý kričal, že Košice ich prekvapili a že toto bude rekordná účasť! Do haly som nekráčala ale doslova som sa vznášala vďaka davu, ktorý ma niesol. Mali sme to šťastie, že sme sa akosi pretlačili až niekam do stredu, rovno za kameramana, ktorý tam mal debny a jedna z nich nám bola veľmi nápomocná, keďže sme ju použili ako sklad na kabáty ;) :D
Čo sa týka samotného koncertu, trochu som sa obávala, že nebudem môcť spievať, keďže som nepoznala žiadnu pesničku, no na obrazovkách premietali aj slová, takže v tomto nebol žiaden problém.



Piesne boli silné a mali na ľudí  podľa mňa taký ten davový vplyv a väčšina sa nimi dokázala strhnúť. Ľudia spievali, kričali, smiali sa a všade, kam sme sa len pozreli sme zazreli priateľské úsmevy. Bol to síce dav neznámych, ale ja som sa cítila akoby nás spájala neznáma sila, čo ma urobilo nesmierne šťastnou.
Rozumiem, že pre ľudí, ktorí nie sú tak úplne veriaci, by sa celý tento koncert mohol podobať na šialený rituál, no vôbec to tak nebolo. Aj keď tam boli svedectvá ľudí, ktorí spoznali Boha, burcovanie a neopísateľná viera, dokážem si predstaviť, že aj taký neveriaci by sa tam vedel aspoň pousmiať a odniesť si tú neskutočnú energiu.
Budúci rok neváham ani na sekundu a idem znovu. Košice oranizátorov naozaj prekvapili, lebo tam prišlo neuveriteľných 4403 ľudí a bol to pre mňa zážitok, na ktorý rozhodne tak skoro nezabudnem.

Krátky zostrih :






Druhý koncert bol už iného žánru. Moja najlepšia kamoška miluje Tomáša Klusa. V minulosti som od neho poznala asi také 2 pesničky, no až tento rok som ho (vďaka nej) začala počúvať častejšie a zapáčil sa mi. Keď som sa teda niekedy v máji dozvedela, že bude mať v Košiciach koncert, neváhala som a kúpila som nám lístky. Ja som nevedela, čo mám čakať, no čím viac sa daný termín blížil, tým viac som sa v srdci pociťovala väčšie nadšenie a radosť.



Tento koncert sa konal v Angels Arene a keď sme tam prišli, veľa ľudí tam zatiaľ nebolo, preto sme sa dostali dosť dopredu, čo mňa osobne trošku desilo. Veková hranica v našom okolí bola tiež okolo 25-40, no bola som prílíš nadšená z atmosféry a tých kontajnerov na odpad, ktoré krásne pasovali k téme koncertu (Recyklus Tour), preto som obavy hodila za hlavu.
Keď som prvýkrát zbadala Tomáša naživo, v kraťasoch a bosého, pochopila som, že tento koncert bude výnimočný. Jeho energia, vitalita a smiech boli nákazlivé, čo sa na nás aj prejavilo. Spočiatku sme totiž skôr tlieskali ako sa sa naozaj odviazali, čo Tomáš vycítil a neváhal medzi nás skočiť, aby nás vyburcoval. Tancoval s nami, obiehal celú arénu , pričom do toho skladal pesničky len tak z hlavy, za čo ho fakt nesmierne obdivujem, lebo ako vymyslieť song bez prípravy , čo vám k danému podmazu aj pasuje, je u mňa talent hodný Oscara!
Zaspieval všetky pesničky, staré aj nové, a všetci sme spievali s ním. Pri spievaní niekedy skákal ako šialenec, pot z neho doslova pršal, ale každému to tam bolo úplne jedno, lebo tá atmosféra bola elektrizujúca!
Neustále sa nás pýtal, či sa bavíme, či nám niečo nechýba, na čo jedna žena vykríkla, že "Prečo nezahráš Do nebe?!" s nie veľmi milým tónom, na čo on pohotovo zareagoval a hneď jej ju aj zahral. ♥
Koncert mal trvať asi tak niečo cez hodinku a pol ( začal o 19:00), no bolo po 21:00 a on tam s nami stále bol, stále nás vládal baviť a my sme fakt nechceli odísť, pretože tá energia, ten optimizmus a elán zo života, ktorý z neho sálal bol neuveriteľný. Tomáš bol doslova studňou radosti a my všetci sme sa predbiehali kto do nej skôr skočí. Bol vtipný, vynaliezavý, zábavný, inšpirujúci... ani neviem ako ho čo najvýstižnejšie opísať, aby ste si aspoň z maličkej časti mohli predstaviť ten večer. Trikrát sa rozlúčili a dvakrát sa vrátil s celou kapelou, aby nám zahrali ešte pár songov. Tretíkrát sa vrátil sám a pol hodinu hovoril po slovensky a išlo mu to! Ja by som tohto chlapíka dokázala počúvať večne a tento koncert je pravdepodobne asi jedna z mojich najlepších spomienok v celom živote a som naozaj nesmierne vďačná, že som na ňom mohla byť. Ak milujete optimizmus tak ako ja, musíte ísť na jeho koncert, jednoducho musíte! ♥♥♥







A už len v skratke vám priblížim posledný koncert a to bolo vystúpenie Simy Martausovej. K lístku som sa dostala na poslednú chvíľu, keďže spolubývajúca nemala s kým ísť, tak som sa po maličkom presviedčaní odhodlala a išla som naň s ňou. Tuto som fakt nepoznala ani jednu pesničku, ale veľmi ma potešila jej sviežosť. Publikum bolo opäť staršie, pred nami dokonca sedeli aj seniori, no tá radosť, ktorú mali na tvárach, keď začala Sima spievať, bola obrovská. Jej pesničky boli výstižné a ja som sa pri nich len usmievala a tlieskala. Opäť som ani nepostrehla, kam ten čas uletel a už sme odchádzali domov.






Ak mám vybrať víťaza, čo nerobím rada, myslím, že z mojich slov asi viete, že práve Tomáš Klus bude ten šťastlivec. Pred koncertom som ho mala rada, po koncerte som ho doslova začala zbožňovať, pretože som zistila, že má nielen talent na pesničky ale je aj skvelým človekom, ktorý chce šíriť optimizmus, čo sa v dnešnom svete len tak ľahko nevidí.
Každý jeden koncert ma však nabil veľkou energiou a pomohol mi prežiť celý semester bez psychickej ujmy, a preto sa už veľmi teším, kedy sa vyberiem na ďalší. ;)



Pochváľte sa, aké koncerty ste už navštívili Vy? :)


Vaša Andy♥

Zdroje obrázkov a videí : https://www.facebook.com/godzonesk/photos/a.212860935488509.47049.210920642349205/1100220793419181/?type=3&theater
                                          https://www.youtube.com/watch?v=_MXYX225c2c&feature=youtu.be
                                          http://www.eventhouse.sk/wp-content/uploads/2016/12/m10c8741.jpg
                                          http://www.eventhouse.sk/wp-content/uploads/2016/12/m10c8543.jpg
                                          http://static.wixstatic.com/media/464fc4_f8bb4abb59a1444485801fab1e6240d0.jpg
               

6 komentárov:

  1. Júúúúúj ♥♥♥
    O Godzone som už toho dosť počula, ale nič ma tam ešte nepresvedčilo ísť, hoci som aj veriaca. Možno si to dostatočne kompenzujem tým, že hrám v zbore, i keď viem, že to sa určite tejto davovej energii nevyrovná :D Som ale rada, že tebe sa páčilo, a že si nám o tom tak pekne zreferovala :)
    Od Tomáša Klusa poznám fakt asi len dve pesničky, ale vyzerá fakt super po tomto článku :D Úplne si pamätám tú energiu na koncerte Simple Plan v marci, a to sme boli dobrých 20 metrov od pódia a poriadne ani nedovideli :D Ale on aj s tým vracaním sa a záujmom o fanúšikov a tým na konci vyzerá ako fakt sakra dobrý človek a muzikant a to ma nesmierne teší ♥♥
    No a Sima je proste ^.^ Škoda, že som na ten jej koncert nemohla ísť (teda, aj by som mohla, ale dva dni pred stužkovou som fakt nechcela nocovať v Košiciach :D), ale sestra doniesla aspoň cédečko, takže už mám favoritov z nového albumu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jooooj, Maji, ja som si naozaj veľmi istá, že tebe by sa na Godzone fakt páčilo! :) Takže na budúci rok ťa tam prinajhoršom unesiem! :D :D
      Hejžeeee???? On je mega pecka, lebo čo som počúvala, tak niektorí slovenskí muzikanti ani neodohrajú celý koncert ( a zaplatíš si za ich koncerty viac) a už utekajú preč a on nechcel odísť, to si na ňom videla, a to si veľmi cením :))
      No, daj mi vedieť tých favoritov tvojich, lebo jediná pesnička, ktorej názov som si zapamätala, je Smej sa duša moja :D ;) ♥♥♥

      Odstrániť
    2. No, uvidíme :D
      Jooj, zlatý ♥
      Tak môj úplný favorit je Nečakám, potom ešte sa mi páči iFóny a Svätojánske mušky a z tých, čo moja sestra dookola púšťa, to budú Marína a Čokoláda :D

      Odstrániť
    3. Css, toľko pochybností!!! :D ♥
      Svätojánske mušky sú tiež pekné a tie ostatné si asi pustím, aby som konečne spoznávala aj slovenskú hudobnú scénu ;) :D

      Odstrániť
  2. Nádherný článok.♥ Energiu, ktorú si viac krát spomenula, možno cítiť aj zo samotných slov, čo je naozaj niečo úžasné, veľmi si ma navnadila napríklad na taký Godzone. Mali sme v pláne zúčastniť sa ho v roku 2016, no napokon som od toho z nejakých dôvodov odstúpila (na ktoré si už vlastne ani nespomínam), takže snáď to tento rok už vyjde. Rovnako taký Tomáš Klus. Tiež patrím k tým, ktorý o ňom majú ledva akú takú šajnu, no po prečítaní Tvojich dojmov by som pri najbližšej príležitosti okamžite letela za ním!:D To musel byť neskutočný zážitok.:) Nechám sa teda do Nového roka inšpirovať Tebou a skúsim zopár koncertov navštíviť aj osobne - napríklad takých Linkin Park v Prahe.:O♥...A samozrejme neskôr v roku aj Godzone.;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem♥
      Dúfam, že sa naň teda tento rok naozaj dostaneš a budeš mať z neho minimálne taký zážitok, aký som mala ja :))
      Heeeeej? Oukej, tak nabudúce keď pôjdeme, berieme ťa! ♥♥♥
      Na Linkin Park ideeeeš? No nemôžem povedať, že by som ich ako dieťa počúvala, na to som možno primladá, a žila som v dobe bez internetu, ale možno by som si dala povedať, keďže nejaké tie pesničky poznám :D :D Nevezmeš ma do kufra? :D :)

      Odstrániť