nedeľa 13. decembra 2015

Movie Tip #5 - Malý princ

Keď sa konečne dostanem do kina, tak zvyčajne to končí buď komédiou alebo rozprávkou. Rozprávka je asi aj častejšie, pretože tam sa zvyčajne nedá nič pokaziť a nie je mi preto ľúto za ňu vyhodiť 4 eurá, som držgroš, ja viem :D
Tak som sa teda v piatok rozhodla, že vidieť Malého princa nebude zlý nápad. A čo si o ňom myslím?



Asi každý jeden človek sa s Malým princom už stretol. Či už čítal knihu alebo na neho narazil niekde na internete či v škole, pretože citáty, ktoré so sebou príbeh prináša, sú asi celosvetovo známe. Veď je aj považovaný za jednu z najlepších kníh pre deti/mladých/dospelých.
Ja som knihu čítala už pred pár rokmi, tuším ešte na základke, a ako taká detská duša som sa z knihy fakt tešila. Bola totižto maličká ( čo mi vtedy veľmi vyhovovalo), mala obrázky a skrytý zmysel, ktorý ma práve začínal fascinovať. Jednoducho skvelá kombinácia pre práve sa rodiaceho knihomoľa :D

Ak by ste chceli vedieť o čom tá kniha vlastne je, tak teta wiki nám píše toto :
"Malý princ (franc. Le petit prince) je najznámejšie dielo francúzskeho spisovateľa a pilota Antoineho de Saint-Exupéryho. Je to najslávnejší rozprávkový príbeh modernej literatúry. V knihe je mnoho metafor a prirovnaní, je možné tu nájsť myšlienky, ktoré autor konkrétne vyjadril v Zemi ľudí. Kniha rozpráva príbeh pilota, samotného autora, ktorý stroskotá na Sahare a tam sa stretáva s Malým princom, ktorý prišiel z ďalekej planétky."


Filmové spracovanie nie je úplne verným zobrazením knihy. Vo filmovom príbehu sa totižto prelínajú dve hlavné línie: život maličkej školáčky, ktorá má naplánovaný skoro celý život a robí spolu so svojou mamou všetko preto, aby sa ich sny naplnili a osud staršieho pilota, toho , ktorý v mladosti stretol Malého princa. Dievčatko sa na školu po pohovore nedostane, preto sa presťahujú blízko školy, keďže v tomto prípade ju musia prijať. Ich sused je však starý pán pilot, ktorý sa doteraz snaží opraviť svoje lietadlo a nájsť Malého princa.

Trailer som si dopredu nepozrela, takže som ani veľmi nevedela do čoho idem, ale už prvé minúty ma presvedčili, že toto bude stáť za to. Grafika, zvukové či vizuálne efekty boli pre takého "náročného" človeka ako som ja, zvládnuté na jednotku. AK by som bola dieťa asi by som vyskočila zo stoličky pri tých super farbách a zvuku.
O príbehu sa asi ani nemusím vyjadrovať, pretože zasiahne každého. Je úplne jedno či ste malé dieťa, ktoré ešte verí na Ježiška, alebo dospelý, ktorý prestal veriť v to, že dobro nakoniec vždy zvíťazí. Tento film vás môže a vie presvedčiť o opaku. Svojím milým spracovaním vie upútať a chytiť za srdce.
Na konci som čakala , že ja , ako veľmi emotívny človek, vyroním horké slzy, ale nestalo sa tak, čomu sa dosť čudujem, lebo ľudia okolo naozaj mali slzy v očiach a úplne ich chápem.
Ak hľadáte nejaký ten film, ktorý by vám navodil tú predvianočnú náladu, kedy sa aj dospelí začínajú tešiť ako deti, tak Malého princa musíte vidieť :) ♥

Český trailer :

Trailer v angličtine : 


Zdroj 1. obrázku :https://pmcvariety.files.wordpress.com/2015/04/the-little-prince_1sheet_20-041.jpg?w=670

2 komentáre:

  1. Óóó, ty si už videla Malého princa?! Zááávisť!!! Ale nie, to je super :D, ja sa naňho teším od kedy som po prvýkrát so sestrou natrafila na trailer ohľadom tohto filmu a zamilovali sme si ho. A film si zamilujeme určite, to bude NÁDHERA ♥ Pozrela som si hodnotenie na csfd.cz a má až 84%...páni, to je paráda :D Joj, to bude krása, už sa naň teším ako malá ^.^ :D
    P.S.: Inak určite nie si držgroš :D Ja do kina ani nechodím, nie je ani čas, ale míňať 6€ za film, ktorý o 3 mesiace, možno skôr bude na stránke ako bombuj.sk alebo sledujufilmy.cz, to si počkám...treba šetriť, no nie :D Inak Malý princ už je na bombuj.sk, s titulkami...takže v najbližšej dobe, keď sa všetok ten zhon upokojí, určite kuknem :)) Ďakujem za typ ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Peckový je, ako vravíš! Snáď si ho čo najskôr pozrieš, lebo je fakt ako stvorený na toto obdobie :)))
      Tak ja tam chodím tiež len tak 3 krát do roka :D Lebo tiež si skôr pozriem na nete, len vieš, tá neopakovateľná atmosféra aká je v kine.... niekedy je to super zážitok :))
      Nemáš za čo! :)

      Odstrániť