utorok 24. novembra 2015

Zamilovaní až po uši

Názov: Zamilovaní až po uši

Autor: Heather Webber

Vydavateľstvo: iKAR

Rok vydania: 2012

Počet strán: 248

Lucia Valentinová je veľmi šikovná, veľmi nezávislá, no neveľmi kvalifikovaná na prácu zoznamovacej agentky. Keď jej však rodičia dočasne prenechajú rodinný podnik, Agentúru Valentín, zo všetkých síl sa usiluje neurobiť rodine hanbu a nesklamať klientov túžiacich po láske. A navyše je to skvelá šanca riešiť nezaplatené účty.
Lenže Lucia nemá s dohadzovaním žiadne skúsenosti, hoci istú mieru nadania zdediť mohla. Podľa rodinnej legendy obdaril sám boh lásky Amor každého Valentinovca schopnosťou vidieť auru, aby podľa jej sfarbenia mohli určovať ideálne dvojice. Nanešťastie Lucia o túto schopnosť pred rokmi prišla, ale zato máva vízie o stratených predmetoch. Ako to môže využiť v zoznamovacej agentúre? To by ste sa čudovali! Vo veľkomeste ako Boston každý čosi hľadá. Keď Lucia nájde stratený zásnubný prsteň na tom najneočakávanejšom mieste, požiada príťažlivého súkromného detektíva, aby jej pomohol vyriešiť dokonalý zločin. A ktovie? Možno ju dokonalý zločin privedie k dokonalej láske... (ZDROJ)



Celkové hodnotenie:

Toto ružové čudo som opäť vyhrala u Sue. Sama by som po nej asi nesiahla, keďže ružová naozaj nie je moja farba, ale na goodreads mala celkom fajn hodnotenia, tak som sa snažila vyhnúť predsudkom a skúsiť, ako sadne mne.

Obálka: je fajn, aj keď tá ružová.... asi ju v tomto prípade nejako oželiem! :D

Autorkin štýl: je pohodový. Využíva veľmi jednoduchý slovník, strieda opisy s dialógmi, ktoré so sebou nesú tajomno, smiech či nadsádzku. Charaktery postáv dostanú dostatočný priestor na svoj rozvoj, žiadne príliš extra nudné pasáže som nezaznamenala. Musím pochváliť námet, ktorý je neobyčajný a aj vďaka nemu sa z tejto knihy nestala len ďalšia obyčajný slaďárna. Celkovému príbehu som nemala problém uveriť, čítal sa veľmi rýchlo a preto som si ho aj dosť užila.

Lucia je veľmi neobyčajné 28 ročné dievča. Jej otec vlastní zoznamovaciu agentúru, no ani tá nie je práve taká, akú by ste čakali. Jej otec totižto vidí aury ľudí, a na základe ich farieb k sebe priraďuje ľudí s rovnakou či podobnou aurou. Lucia mala do svojich 14 rokov taktiež tento dar, no stala sa jej nehoda a po nej ho nadobro stratila. O niečo neskôr však prišla na to, že dokáže pomocou dotyku rúk vypátrať, kde sa nachádzajú stratené predmety konkrétneho človeka, ktorého sa dotkla. Toto jej však neprinesie veľký výnos peňazí a preto sa životom len tak potáca, bez veľkých vyhliadok do budúcna.
Jej otec však dostane nečakaný infarkt a rozhodne sa aj s jej mamou odísť na ostrov Sv. Lucie. Firma však musí ďalej fungovať, a to najmä v tejto chvíli, keď bolo jej meno toľkokrát pretriasané medzi masami ľudí, takže sa pán Valentine rozhodne zveriť svoju firmu do rúk Lucie. Tá  je z tohto otcovho rozhodnutia vydesená, pretože jej otec spája ľudí na základe farby aury, zatiaľ čo ona nachádza stratené predmety, čo jej pri zoznamovaní asi nebude nič platné, no nakoniec sa podvolí otcovej vôli.
Jej prvý klient jej však ukáže, že toto vedenie firmy ju môže priviesť do veľkej šlamastiky. Dokonca sa tu objaví aj jeden muž, ktorý keď sa dotkne jej ruky, pocíti statický výboj elektriny, nehovoriac o Lucii, ktorá prvýkrát v živote uvidí víziu ako sú oni dvaja... spolu v posteli!

Zvládne Lucia viesť zoznamovaciu agentúru aj bez  výnimočného daru, ktorý spojil srdcia toľkých ľudí?


Môj názor?
Od tejto knihy som pravdupovediac nečakala žiadny závratne epický príbeh, nad ktorým by som ešte týždeň premýšľala. Naopak. Chcela som trošičku zvoľniť tempo a oddýchnuť si od povinného čítania či fantasy, ktoré som momentálne čítala. Siahla som teda po ružovej obálke, ktorá sľubovala klasický romanticko ladený príbeh a čo som vlastne dostala?

Na začiatku musím vyzdvihnúť fakt, že sa mi celý príbeh čítal veľmi príjemne a hlavne rýchlo .Kapitoly boli primerane dlhé a vedeli si udržať moju pozornosť ( väčšinou :D). Príbeh bol opisovaný z pohľadu jednej postavy, dialógy boli miestami vtipné, miestami sladké a miestami trošičku klišoidné , no toto neberiem ako negatívum, keďže som niečo také očakávala.




Hlavná hrdinka, Lucia ( mimochodom sa mi dosť páči jej meno :D), sa mi pozdávala , no akosi som si k nej nemohla vytvoriť až taký pevný vzťah ako to viem pri iných hrdinoch/hrdinkách. Spočiatku bola skôr utiahnutá, nevedela akým smerom sa má v živote uberať, aj keď už mala 28 rokov, vyhýbala sa chlapom, pretože si myslela, že ju prenasleduje Amorova kliatba... veľmi sa mi však páčila jej babka, ktorá bola aj vo vysokom veku dosť čiperná či vitálna a rada jej dohadzovala absolútne nečakané rande s veľmi zaujímavými chlapmi, z čoho mala naša Lucia občas riadne nervy. Mne to však prišlo dosť vtipné, hoci keby som mala byť na jej mieste, asi by mi to nebolo jedno :D

Sean...ach, Sean. Super krásny, úspešný, tajomný mladík, ktorý dostal moje srdce. K Lucii sa správal vždy zdvorilo, no čo ma fakt mrzí je to, že podľa mňa mohol dostať aj viac priestoru, pretože hoci si ma dokázal pripútať aj na tých málo stránkach, kde vystupoval, určite by som si priala dozvedieť sa o ňom, jeho myšlienkach, viac. Dokonca som začala mať rada aj jeho psa, čo je u mňa , ako u antizvieracej osoby, fakt neobvyklé :D

Veľmi sa mi páčilo pozadie, ktoré celý príbeh pekne osviežilo. Lucia vedela vďaka svojmu zmyslu nájsť stratené predmety a bol to práve jej zmysel, ktorý ju doviedol do nejednej " zapeklitej" situácie ;) Práve tieto situácie však príbeh pekne posúvali dopredu a zakrývali možné hluché miesta.
Akciu či napätie som nečakala, no v poslednej časti to celé nabralo veľmi zaujímavý spád a uvedomila som si, že až vtedy som sa poriadne začítala. Dovtedy som to čítala ako "fajn" príbeh, no keď sa to blížilo ku koncu, už som otáčala stránky s väčšou horlivosťou.

Celkovo by som knihu Zamilovaní až po uši ohodnotila ako veľmi zaujímavú oddychovku, ktorú odporúčam všetkým, ktorí si chcú prečítať nejaký pohodový príbeh so zaujímavým námetom či zápletkou. ;)

P.S. Akurát som zistila, že to má asi 5 pokračovaní , ale s vydaním v slovenčine to nevidím veľmi ružovo :/


"-Myslíte, že by som vo väzenskej oranžovej vyzerala dobre?-
Dvakrát si ma celú premeral. -Viem si predstaviť, že by ste vyzerali dobre v čomkoľvek, slečna Valentinová.-
Stalo sa už niekedy, aby po jedinom pohľade došlo k samovznieteniu?" ( str. 76)




Zdroje obrázkov: http://www.martinus.sk/data/tovar/_l/125/l125425.jpg
                        https://d.gr-assets.com/books/1436652699l/6681523.jpg
                        https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJo7j2PgvdybjnZZIdS5eUfTdGEcK0wSNJg65Lkn4WGiP85xoswwTk3mt6wxYjMDoQpKrY9xdD0vznBOB97go8fFrMMKscRJXsTEOJc7Z1t8ouVP73ooyDvp2uTd1n-qvfTVRw3W9m8Bw/s1600/banner15.png
                        https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg8hqfqTF8OHzpWcgWOzhM8tb0tLxD_Q-8O-WSaiHxS92CBhAxN788qPJ2sSirISL626o6pZVW0Q-M-1fwCHeSFokA0GfmVVjC58XIl9odQpems6c6mCXD6_d9pufxpZ0d8st5z_Hoydbg/s1600/Heather+Webber+Perfectly+Matched+600x900+300dpi.jpg

9 komentárov:

  1. ďakujem za recenziu, túto knihu mám aj ja, ale ešte som ju nečítala, je odložená na ,potom´ :) keď prečítam všetko, čo ma zaujíma viac ako tento ružový obal :D tiež som čakala, že to asi bude taká sladká romanca, ktorá sa bude ľahko čítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš za čo :)) tak pre mňa bola presne takou knihou, takže ti ju odporúčam na dobu, kedy budeš chcieť nejakú oddychovku ;)

      Odstrániť
  2. Omg, ľudia, kde tie knihy beriete? Asi tri mesiace som mimo blogosféry, potom si zrazu prechádzam blogy a trištvrtinu z tých kníh, čo vidím, nepoznám. :D Asi som fakt zaspala dobu.
    Táto kniha ma peknú obálku a článok som si najprv otvorila preto, lebo ako prvé mi padlo do okna meno hrdinky, ktoré som zle prečítala... ehm, podobne sa volala bývalá spolužiačka. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je tak, keď človek odíde a venuje sa iným veciam :) Ale som rada, Majka, že si konečne späť, lebo VZA nutne potrebuje pokračovanie :D a taktiež tvoje komentáre mi chýbali ;)... čo mi pripomína, že by som už konečne mala dopozerať 5.(?) sériu TW :D :D
      To fakt sa tak niekto tuto na Slovensku volá? :D fúúha :D

      Odstrániť
    2. Ja som fakt napísala "padlo mi do okna"? :D No neva, hádam si pochopila. Už mi z tej školy hrabe a neviem očividne ani písať. :D :D

      A zase ja sa snažím byť aj na nete a občas si niečo rýchlo pozrieť, ale nemám vôbec čas a štve ma to, lebo by som oveľa radšej celý deň opravovala VZR a písala články na blog... mám dojem, že keď teraz každý deň dochádzam, čas letí ako nič a keď prídem domov, pripadám mi to, ako keby už bola noc a nestihnem spraviť ani to, čo potrebujem do školy a nieto ešte všetko ostatné. ALe ja dúfam, že cez voľno v januári všetky resty dobehnem :D

      Odstrániť
    3. A ty zatiaľ dopozeráš piatu sériu :D
      A určite sa tak volá viac ľudí :D By si sa čudovala, koľko divných mien je teraz všade :D

      Odstrániť
    4. To som si akože vôbec nevšimla, čižeee... :D :D
      Momentálne obdobie je fakt na nič... nech sú už skoro tie prázdniny!!! :)))
      Tak ja dúfam tiež, že sa sa ti podarí všetko dohnať a pekne pokročiť vo VZR;) :D
      No ja sa pokúsim :D Nechýba mi veľa častí, tak snáď to dotiahnem ;) :D
      Tak ako ja poznám jedného , čo má priezvisko ako jeden mužský orgán, ale...to je asi všetko :D :D

      Odstrániť
  3. Toto vyzerá presne (ak nie ešte lepšie) ako oddychovka, ktorú si rada vždy po istej dobe prečítam - ako oddych od povinného čítania, nespočetných vrážd či fantasy sveta, od ktorého sa neviem odtrhnúť :D Si ma pekne navnadila!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, ja to tiež takto striedam, aby mi z tých kníh nepreplo ! :D Som rada! :)

      Odstrániť