nedeľa 8. novembra 2015

Seduktor - Pred osudom neutečieš #1

Názov: Seduktor- Pred osudom neutečieš

Autor: Sofia Vitalle

Vydavateľstvo: iKAR

Rok vydania: 2013

Počet strán: 294


Po päťsto rokoch sa znova začal ten kolobeh. Znova sa začal lov. Lov, v ktorom môže vyhrať len jeden. Seduktor, Pokušiteľ, Zvodca hriešnikov. Jeho úlohou je poslať sedem nevinných duší do zatratenia. Je rozhodnutý urobiť to za každú cenu. Odmenou preňho má byť dávno stratená sloboda.

Do cesty mu však vstúpi neznámy cudzinec, ktorý so sebou prinesie pochybnosti. Otázky, na ktoré nikdy nedostal odpovede, sa okolo neho začnú vznášať ako búrkové mračná. Zatúži po pravde. Pravda však prináša nevídané odhalenie. Zlomí ho to poznanie – alebo posilní? Dokáže odolať pokušeniu? (ZDROJ




Celkové hodnotenie:

Seduktora som spolu s ďalšími dvoma kráskami a veeeeľkou kopou záložiek vyhrala u Sue na blogu. Dosť ma to prekvapilo a moja radosť bola naozaj veeeeľkááá! ( ešte raz, vďaka).
Popravde o existencii takejto knihy som pred jej čítaním nemala ani šajnu, takže som doň šla veľmi zvedavá a trošičku skeptická, keďže tomu sa u mňa v prípade slovenskej knihy nedá vyhnúť ;)

Obálka: je dosť super. Neviem, kde zohnali takého fešáka ( ktorý síce nespĺňa moju predstavu o Seduktorovi ale budiš!) ale pohľad naňho ma vždy potešil :D

Autorkin štýl: keďže knihu napísali 2 autorky, mala by som teda rozlišovať aj 2 rôzne štýly písania, no, bohužiaľ, v tomto prípade sa nič také nekoná, keďže som si nevšimla fakt žiadny rozdiel či zmenu v písaní, takže oba štýly zhrniem do jedného. Bol veľmi svieži, pretože využívali krátke jednoduché vety, ktoré posúvali dej dopredu. Celý čas si vedeli udržať moju pozornosť a nebáli sa experimentovať s iróniou či dokonca viacerými pohľadmi, ktoré sa striedali aj v priebehu jednej strany. Autorky vymysleli naozaj skvelý námet, ktorý pekne vygradovali a vložili doň tú správnu zmes všetkého, čo má dobrý príbeh obsahovať.

Seduktor či Pokušiteľ je padlý anjel, ktorý má len jednu úlohu, ktorú musí splniť, aby získal späť svoju slobodu a vytiahol sa z večnej samoty. Po veľmi dlhom čase od doby, kedy istá skupina anjelov padla, sa Lucifer rozhodne, že potrebuje pomoc a vyberie sa práve za jedným z padlých, za Azazelom. Ten je už taký strnulý a zdeptaný, že uzavrie aj zmluvu so samotným diablom, len aby získal späť svoju slobodu, ktorú mu Najvyšší vzal, len preto, lebo sa nechcel klaňať človeku, a tým sklamal jeho dôveru. Pokušiteľovou úlohou je zabiť 7 nevinných duší, ktoré sa potulujú po Zemi, no najprv musia spáchať jeden zo 7 najväčších hriechov. Seduktor má na to veľké vlohy, lebo sa nebojí klamať, zvádzať, lichotiť... len aby dostal to, čo chce. Je neľútostný a v zabíjaní sa priam vyžíva. 6 obetí zabil bez veľkých ťažkostí, ostáva mu už len jedna, ktorá však začína robiť problémy. Seduktor je vyvedený z miery, no verí, že ak sa niekomu podarí zdolať aj siedmu obeť, bude to práve on.

Podarí sa Seduktorovi zabiť aj poslednú obeť a získa tak svoju vysnenú slobodu?

Môj názor?
Ako som už spomínala na začiatku, pred tým, ako som knihu vyhrala, som ani nevedela o jej existencii. Po prečítaní anotácie som bola trošičku sklamaná, lebo som si nebola istá, či sa mi páči alebo nie, keďže veľa kníh s takouto tématikou som teda nečítala, no nechcela som si robiť predsudky, tak som sa do knihy poctivo začítala. A ako ma prekvapila.

Ako som sa pomaly začítavala do príbehu, jazyk, ktorý autorky využili, sa mi čítal veľmi príjemne. Nemôžem povedať, že by som každú stranu hltala očami, no už po prvých stránkach som nadobudla dojem, že sa to začína celkom pekne a že som predsa len nestrelila až tak vedľa.

Čo ma trošku znepokojilo bol fakt, že prvých 6 obetí, Seduktor zabil v priebehu asi 50 stránok? Všetko bolo veľmi "pekne" opísané, nebolo toho málo ani priveľa, no akosi som si nevedela predstaviť, čo chce robiť so svojou posledno obeťou na ďalších 200 stranách!
Taktiež sa mi veľmi páčili pohľady do minulosti. Nielen tie Emine, ale aj tie, v ktorých autorky opísali Seduktorovu minulosť a ozrejmili mi tak dôvody jeho konania.

Ema ma ako postava až tak sama o sebe nezaujala. Bola fajn, taká dobrá duša, ktorá rada pomáha, ale predsa len som toho o nej veľa nevedela. Jej ostražitosť však bola primeraná a celkovo som jej konaniu uverila, takže sa na ňu veľmi nemôžem sťažovať.
Seduktor, to už bola iná vec :D Spočiatku som si myslela, že ho asi prizabijem, taký kretén to bol. Keď sme sa už dostali do stavu, kedy sa v ňom, podľa môjho očakávania, prejavil aj nejaký ten náznak dobra, páčilo sa mi, že autorky hneď nezmenili jeho zlú dušu na niečo mega dobré, pretože na to by som im teda neskočila. Práve naopak. Seduktor si celú knihu držal svoju tvár, tvár zloducha a zabijaka, a my sme mali možnosť zahliadnuť len pár zábleskov chvíľ, v ktorých sa prejavili aj jeho skutočné emócie. Celé to vyvolávala super napätú atmosféru a ja som so záujmom obracala stránky.

To, že bol príbeh zasadený do Bratislavy, mi prekvapivo vôbec nevadilo, pretože to k príbehu sedelo. Celý nápad bol veľmi pekne vymyslený a rozvinutý, a hoci Lucifera či takýchto Pokušiteľov neobľubujem, napätie a nové myšlienky, ktoré čakali doslova za každým rohom ma nútili čítať ďalej.
Dialógy boli fajn, postavy boli fajn, námet bol super. Celkovo sa tam riešilo aj to, čomu človek uverí a čomu nie. Ako ľahko dokážeme spáchať hriech, bez toho, aby sme si to vôbec uvedomovali.
Ku koncu to začínalo naberať na obrátkach, a som rada, že sa autorky vyhli koncu, ktorý by bol veľmi prvoplánový, naopak, ukončili to presne tak, že som mala chuť siahnuť po pokračovaní.
Seduktora nemôžem označiť ako najlepšiu knihu roka, ale musím priznať , že sa mi veľmi dobre čítal a prekvapil ma.
A pokiaľ mám správne informácie, pokračovanie vyjde už tento mesiac!

"Rukou si podoprel sánku a zahľadel sa na ľudí kráčajúcich po ulici. Každý sa niekam náhlil. Dospelí do práce, deti do školy. Život im unikal pomedzi prsty a ani si to neuvedomovali.
Mlčky pokrútil hlavou nad ich hlúposťou. Boli takí bezmocní, takí slabí vo svojej ľudskosti, takí čitateľní. Ani jedna záhada, ani jeden oriešok. Tie isté myšlienky. Ten istý stereotypný život. Túžba po peniazoch, uznaní a moci. Žiadna pokora, žiadny vyšší cieľ."( str. 59)


Zdroje obrázkov: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/68/e4/4e/68e44ea8d73ac48e8f63013283a8d4fa.jpg
                        http://www.notable-quotes.com/t/temptation_quote.jpg
                        http://24.media.tumblr.com/tumblr_marn87HspW1rhrc4go1_500.jpg

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára