nedeľa 20. septembra 2015

Movie Tips #3 and Book Tips!

Krásnu ( upršanú)  nedeľu prajem všetkým!

Rozmýšľala som nad tým, akú novú rubriku by som mala začať písať a napadlo ma, že knižných či filmových tipov nikdy nie je dosť. V momentálnej dobe som začala vo väčšej miere pozerať filmy, takže by som vám pár chcela odporučiť. A keďže milujem angličtinu, nesmú chýbať ani tipy na originálne anglické knihy ;)



Testament of Youth.



Příběh začíná v létě 1914 na anglickém venkově. Soustředí se okolo sourozenců Very (Alicia Vikander) a Edwarda (Taron Egerton) a jejich dvou přátel. Nesmělý Victor (Colin Morgan) je zamilovaný do Very, ta ale pokukuje po nadaném Rolandovi (Kit Harington), se kterým sdílí vlastní umělecké ambice. Jejím snem je stát se spisovatelkou, žije ovšem v době, kdy nebylo běžné, aby ženy studovaly. Přesto usiluje o přijetí na Oxford. Plány a iluze mladé čtveřice se ale brzy bortí, když začíná válka, která měla trvat pouze do Vánoc...
Britský snímek je inspirován stejnojmennou slavnou knihou Testament of Youth (1933) z pera spisovatelky a pacifistky Very Brittain, která v knize popsala svůj život v letech 1900 až 1925, přičemž se zaměřila zejména na to, jak válka zasáhla a ovlivnila životy celé generace. Film se věnuje právě pohnutému období během první světové války.(ZDROJ)



Prvý film, ktorý vlastne započal moje filmové obdobie je Testament of  Youth. Pozrela som si ho na odporúčanie kamarátky a vážne to neľutujem.
Príbeh sa odohráva v priebehu 1. sv. vojny, preto si na svoje prídu hlavne milovníci vojnových filmov, no ani ostatní diváci sa nemusia báť, pretože film má čo ponúknuť aj im.

Veľmi sa mi páčilo prostredie, v ktorom bol príbeh natáčaný. Jednotlivé scény vyzerali autenticky, žiadne prehnané efekty, ktoré by kazili celkový reálny dojem.
Ani romantiky tam nebolo priveľa. Film nám svojou hĺbkou ukazuje tie hlavné dôsledky vojny a " nedáva si servítku pred ústa". Skvelé výkony hercov len podčiarkli môj kladný dojem, ktorý som na film nadobudla.

Ja Hry o tróny nesledujem, no dozvedela som sa, že jeden z hlavných protagonistov tohto filmu, zohráva v  seriály dosť veľkú rolu, takže ak chcete svojho Jona Snowa vidieť aj v iných úlohách, rozhodne si tento film pozrite, lebo svoju postavu zahral perfektne.


Hodnotenie na csfd.cz : 76%

Trailer TU.



Insanity



After accidentally killing everyone in her class, Alice Wonder is now a patient in the Radcliffe Lunatic Asylum. No one doubts her insanity. Only a hookah-smoking professor believes otherwise; that he can prove her sanity by decoding Lewis Carroll's paintings, photographs, and find Wonderland's real whereabouts. Professor Caterpillar persuades the asylum that Alice can save lives and catch the wonderland monsters now reincarnated in modern day criminals. In order to do so, Alice leads a double life: an Oxford university student by day, a mad girl in an asylum by night. The line between sanity and insanity thins when she meets Jack Diamond, an arrogant college student who believes that nonsense is an actual science. (ZDROJ)


Priznám sa, že k tejto kráske som sa dostala veľmi veľkou náhodou. Bolo tuším leto a ja som si ako obyčajne prezerala facebook. Natrafila som na jednu stránku, kde autorka spomínala, že je možné si túto knihu zadarmo stiahnuť. Hneď som klikla na odkaz a tým začal môj prvý re-telling Alice v krajine zázrakov.

Tú pôvodnú som nečítala, takže vám nemôžem priniesť žiadne porovnanie.
Príbeh je zasadený do dnešného moderného sveta, ktorý nám však autor predostiera trošku inak. Jeho pohľad na svet sa s tým naším o dosť líši. Snaží sa nás totižto presvedčiť o tom, že vlastne medzi nami žijú všetky postavy z Wonderlandu a naša myseľ sa natoľko snaží udržať si tú štipku normálnosti, že aj zjavné podozrivé náznaky si jednoducho nevšíma.
Príbeh je podaný celkom jednoduchou formou, úroveň angličtiny nie je extra ťažká. So slovíčkami, ktorým nebudete rozumieť vám hravo pomôže prekladač, ktorý si môžte stiahnuť do vašej Kindle aplikácie.
Druhá polovica sa mi čítala trošku lepšie, k prvej by som mala pár výhrad, no celkovo môžem príbeh len odporučiť, lebo bol svieži a nevyhol sa ani akcii. (Nehovoriac o tej nádhernej obálke!)




The Egg



A short story about the universe. (ZDROJ)


Áno, má to 4 strany, ale ak by sme k tejto knihe postavili inú, ktorá by mala , dajme tomu, 290 strán, ešte to nemusí znamenať, že tá druhá bude lepšia, len kvôli tomu, že je očividne hrubšia.

Andy Weir je skvelý spiovateľ, ktorý je dnes dosť populárny, keďže už v novembri má vyjsť filmové spracovanie jeho knihy "Marťan" s Mattom Damonom v hlavnej úlohe! Trailer TU.
Keď som na tento krátky príbeh natrafila, bola som nadšená, pretože som vedela, že Weir ma skvelý štýl písania a neexistuje nič, čo by som si od neho odmietla prečítať.

V podstate vám toto maličké rozprávanie ponúkne na svojich 4 stranách isté vysvetlenie života ako takého.
Doteraz nechápem, ako mohol autor prísť s takýmto vysvetlením a napísať ho na 4 strany , pričom sme sa dozvedeli vlastne všetko potrebné. Samozrejme, že by som bola radšej , keby bol príbeh aj dlhší, no Weir dokázal napísať skvelý príbeh aj na 4 stranách, preto túto jednohubku odporúčam naozaj každému! :)

Link, kde si knihu môžete prečítať vo vami zvolenom jazyku ( slovenčina tam nie je, ale čeština áno) TU.



Zdroje obrázkov: http://www.digitalproductionme.com/pictures/Testament%20of%20Youth%20web.jpg
                        http://d.gr-assets.com/books/1385232610l/18910286.jpg 
                        http://d.gr-assets.com/books/1431492647l/17563539.jpg

12 komentárov:

  1. Na ten tip filmov veľmi nie som, ale vyzerá to dobre :) Asi si to pozriem, presvedčili ma Colin Morgan a Hayley Atwell :D
    A idem si prečítať tú poviedku, úplne som na ňu zabudla!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak som zvedavá, či sa na ten film odhodláš a ako sa ti bude páčiť! :)
      A čo hovoríš na poviedku? :))

      Odstrániť
    2. Odhodlanie by aj bolo, teraz už len nájsť čas na pohodlné pozretie filmu bez prestávok alebo chcenia pozrieť hodinu za 40 minút :D
      Úplne ma prekvapilo to spracovanie a nápad, zjedla som mu to aj s navijakom, i keď si nie som istá, či som to celkom pochopila (predsa len, aj takéto jednoduché vysvetlenie je ťažká myšlienka na mňa :D). Čo ma však prekvapilo ešte viac je, že som v pohode rozumela anglickej verzii. A štýl, ktorým píše, je skvelý! Teším sa na prečítanie Marťana ^.^

      Odstrániť
    3. Ešteže budú niekedy prázdniny, že? :D :D
      Podobné pocity som mala ako ty :) Tak stále si to môžeš prečítať v češtine , možno to bude vtedy pre teba ešte jasnejšie ;)
      Marťan už je doma pripravený k prevzatiu ;) :D

      Odstrániť
    4. Hej, lenže kedy? Kedy?! :D
      Óó, ďakujem ^.^ Ale najprv sa musím prehrýzť cez Jozefa Maka -_- :D

      Odstrániť
    5. O viac ako mesiac budú asi najbližšie, čo? :D :D
      Oukej, Marťan ťa očakáva! :) :D ♥

      Odstrániť
  2. Presne tento film, Testament of Youth, mi minule ukazovala sestra, že si ho pozrieme, pretože nás zaujal. No akosi som naň pozabudla a namiesto toho sme kukli Navždy a ďaleko (poznáš tento film? Je z 90.rokov, ale je to dokonalosť!!! Milujem ten film, je vtipný, romantický, skvelé výkony...a páčil sa aj sestre a to už je čo povedať :D ) Takže idem hneď sestre navrhnúť, aby sme si pozreli spomínaný film. A Alicu v krajine zázrakov nemám moc v láske, no príbeh od tohto autora znie fajn...a tá obálka...uznávam, je krásna :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, nepoznám, ale zapíšem si a dúfam, že si ho pozriem! :) Vďaka za tip!
      Však áno? :))) Strašne sa mi pozdáva :)

      Odstrániť
    2. Oukej, asi si ho budem musieť pozrieť, keď sa vám tak páčil :D :)) I keď sa trošku obávam tých 90. rokov, no ale aj pri filme Raňajky u Tiffanyho som mala obavy a nakoniec ma príjemne prekvapil :))

      Odstrániť
  3. Filmík nepoznám, ale myslím, že by sa mi na 99,99% mohol páčiť, ja takéto rada :) A "Vajíčko" bolo famózne, ten nápad je tak geniálny, až si to zaslúži filmové spracovanie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ti ho rozhodne odporúčam! :))
      Tiež si myslím :D len si neviem predstaviť, koľko by ten film vlastne trval :D :D

      Odstrániť