sobota 4. júla 2015

Knižná kombinatorika




Za nomináciu ďakujem Monike z blogu Pieseň fantázie :) Organizátorkou Knižnej kombinatoriky je Katarínka :))

Kde bolo, tam bolo...ale nie. Takto môj príbeh začínať nebude. Ten môj bude iný. Pravdepodobne nebude najlepší, ale bude môj a o to mi ide.
Chcem vám totižto predstaviť príbeh, v ktorom spoznáte nielen väčšinu postáv, ktoré mám rada, ale dokonca aj niečo viac. Spoznáte svet, ktorý sa možno raz stane realitou....



Slnko dnes žiari akosi slabšie. Zdá sa, že stratilo svoju letnú tvár a pomaly začína blednúť. Markovi (Marťan) to však vôbec neprekáža. Slnko síce miluje, pretože je to asi jediná vec, ktorá ho v lete dokáže zobudiť, no teplo , ktoré vyžaruje, sa mu teda vôbec ale vôbec nepáči. Hoci, on už predsa zažil aj horšie. Keď si spomenie na svoju životnú chvíľu, pousmeje sa. Už je to tak dávno. Svet na to už skoro zabudol. Občas sa ešte nájde pár nadšencov, ktorí mu posielajú nadšené pozdravy prostredníctvom twitteru či dokonca listy, plné nadšených slov a nekonečných otázok, zvyčajne ich však len preletí očami. On už povedal všetko.

Z opačnej strany postele sa ozve krátky povzdych. Mark sa hneď otočí a spozoruje prebúdzanie nie práve ranného vtáčatka. Cath (Fangirl) patrí medzi tie ženy, ktoré si rady prispia a  rada to odôvodňuje tým, že " na dobré sa predsa oplatí počkať, nie?". Má pri tom vždy taký ten výraz psa, ktorý hovorí : "Som krásna, tak ma nechaj!", ktorý Markovi dosť liezol na nervy, ale po tom dlhočíznom mesiaci si naň už chtiac-nechtiac musel zvyknúť.

Ľudí asi prekvapí, ako sa títo dvaja dali dokopy. Mark, večne reptajúci astronaut, ktorý musel stráviť istý úsek svojho života na Marse a Cath, silná introvertka, ktorá miluje fanfiction. Ak ste nadobudli dojem, že títo dvaja nemajú absolútne nič spoločné, tak ste trafili klinec po hlavičke. Práve preto, ani netvoria pár v tom romantickom slova zmysle. Že vás mätiem? Tak sa na to poďme pozrieť pekne od začiatku.

V jedno upršané marcové ráno sa obom našim hrdinom ozval z telefónu podivný hlas, ktorý im zdelil veľmi stručnú informáciu. Svet, ktorý poznali, stojí pred niečím veľkým, a potrebujú ich na to, aby v prípade apokalypsy, prežili ľudia, ktorí urobia svetu nejaký osoh. Samozrejme, okrem tých, ktorí budú musieť nový svet vytvoriť, ako napr. vedci, výskumníci, inžinieri... ale to všetko je ešte v nedohľadne. Milý hlas im sladkým tónom oznámil, že tejto projekt " Alfa" , ako ho vysokopostavení nazvali, je čisto len preventívne opatrenie a oni by boli veľmi radi, ak by sa ho Mark a Cath zúčastnili. Predsa len, opatrnosti nikdy nie je dosť, všakže?

Mark bol asi 5 minút vykoľajený , no zvedavosť ho donútila pristúpiť na tento podivný projekt. Povedal, si, že to celé znelo až natoľko šialene, že je jeho povinnosťou zistiť nakoľko sa títo ľudia pomiatli ( alebo nepomiatli).

Cath bola zaskočená trošku dlhšie. V čase , keď jej milý hlas volal, práve nebola doma , takže si túto správu vypočula až zo záznamníka. Po jej vypočutí nechcela veriť tomu, čo ten hlas hovorí, preto si správu vypočula ešte raz. Zdalo sa jej , že si z nej niekto spravil dobrý deň, no tón, ktorý mal ten divný hlas ju tak zneistil, až sa rozhodla , že sa tam aspoň pôjde pozrieť. Nezabudla si však z Leviho batohu vziať pištoľ pre deti. Samozrejme, že inú doma nemali, tak jej neostávalo nič iné, len veriť, že ak sa z toho hlasu nakoniec vykľuje masový vrah, bude jej aspoň 0,5 sekundy veriť, že tá zbraň je pravá. Samozrejme, že si ani na tú pol sekundu netrúfala veriť.

Keď obaja došli na miesto určenia, ostali  stáť snáď ešte zarazenejšie ako sochy. Miesto, kde stáli, nebolo nič iné ako New Yorská ZOO. Pred vchodom stálo strašne veľa ľudí, tak ako v bežný deň, preto sa samozrejme nemohli stretnúť, obaja však vedeli, že keď už došli tak ďaleko , musia pokračovať, pretože zatiaľ nezažili nič, čo by stálo aspoň za dobrú a vtipnú historku.

"Milý hlas" im povedal, že majú hľadať nápis na ktorom bude napísané" Ospravedlňujeme sa návštevníkom, ale toto WC nefunguje". Cath si o ľuďoch, ktorí majú toto celé na svedomí myslela svoje. O pár minút už však spomínaný nápis našla a stlačila kľučku.  Nevedela síce, do čoho ide, ale na to, čo ju čakalo za dverami nebola vôbec ale vôbec pripravená. Už ani skákajúci John Lennon by ju neprekvapil väčšmi.

Za dverami sa totižto nachádzalo vysokošpičkové ( teda aspoň Cath to usudzovala z toho množstva káblov, ktoré trčali z plafóna) laboratórium. Privítal ju milý pán a ponúkol sa, že jej všetko vysvetlí.

Medzitým sa Mark rozhodol, že predtým ako pôjde nájsť spomínaný nápis, zastaví sa pri nejakých zvieratkách. V tejto ZOO totižto ešte nikdy nebol a zvieratá ho od istého času začali veľmi zaujímať. Pri leguánovi stretol Jacea (Nástroje smrteľníkov), ktorého sa medzi tými ľuďmi nedalo nevšimnúť. Mark si pomyslel, že by možno aj on mohol patriť k tým vyvoleným, ktorí dostali podobný telefonát a tak sa mu prihovoril. Jace na neho sprvu zazeral ako na dotieravý hmyz a Mark začal svoje rozhodnutie dosť ľutovať, no keď mu po nekonečných 5 minútach ten chudák konečne vysvetlil, prečo sa práve nachádza v New Yorkskej ZOO, Jace ho už tlačil niekam doprava. Pri Markovom bľabotaní si Jace totižto všimol nápis, ktorý aj jeho priviedol na toto čudné miesto. Obaja potom stlačili kľučku a nasledovalo podobné uvítanie ako v prípade Cath.

V tomto vysokošpičkovom laboratóriu sa však nenachádzali len tieto  4 moje obľúbené postavy, ale aj mnohé iné, napr. taká Elizabeth ( Pýcha a predsudok) alebo Pari a Abdulláh (A hory odpovedali ozvenou). Ani toto však nemal byť konečný počet, pretože sa na niektorých členov ešte stále čakalo. Všetkým bolo povedané, že strávia v tomto laboratóriu nasledujúce 2 mesiace, pri ktorých sa skúsení vedci budú snažiť zistiť, či sú naozaj vhodné typy pre ich účel.
Všetci prítomní si však kládli rovnakú otázku: Je toto celé len dôkladne prešpekulovaný vtip alebo je tento projekt naozaj prípravou na apokalypsu?



Tak, asi som túto challenge pojala trošku svojsky a ani vlastne neviem či som ju splnila, ale pri písaní som zistila, že ma takéto fantazírovanie celkom baví. Na začiatku som nemala ani poňatia o čom budem písať, no ako som sa postupne rozpísala, v hlave sa mi vytvoril tento príbeh, ktorý hádam aspoň trošku splnil danú úlohu ;) Keď nie, tak dúfam, že vás aspoň pobavil :D

Budem rada, ak sa do tejto challenge niekto zapojí, ja však nominujem jednu moju kamarátku, ktorá naozaj rada píše, no my , jej čitatelia, už akosi dlho čakáme na nejakú poviedku, tak hádam ju táto moja nominácia nakopne k písaniu. Áno, myslím teba, Marienka! :D :* Ale naozaj by som si rada prečítala aj výtvory iných, tak ak máte záujem , čas a chuť do písania, zapojte sa aj vy Knižnej kombinatoriky ;)

Krásny zvyšok víkendu!
Vaša Andy♥

Zdroj obrázkov: http://www.cinescatenato.it/wp-content/uploads/2015/06/damonthmartian.jpg
                      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/8f/e0/9b/8fe09b1e4be25b4252b6996d497f69c2.jpg
                      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/28/be/4a/28be4ae3032bf89d95eae362036e48f8.jpg
                     http://www.weddingsee.com/wp-content/uploads/2015/05/vintage-flowers-wedding-awesome.png

4 komentáre:

  1. Ty, mala som ja poctivo písať svoje poviedky, potom by som nebola zatiahnutá do tohto a vyšla by som z toho oveľa ľahšie, nakoľko kombinovanie viacerých kníh/postáv do jednej mi príde strašne, ale strašne ťažké! :D To mám za to, že nikdy nenapíšem nič vtedy, kedy poviem (čítaj: nie, ešte stále som nezačala ani len písať žiadnu z poviedok, čo mám v hlave, ale obviňujem z toho Lenku, lebo momentálne som tak trošku opantaná Divergenciou a ty len dúfaj, že sa nedostanem k Nástrojom smrteľníkov, to by som už vôbec nič nenapísala :D).
    Huh, uvidím, čo sa dá robiť, a ako rýchlo sa to dá robiť, každopádne, za nomináciu ďakujem :) Žiadnu z kníh, ktoré si tu použila, som nečítala, ale o všetkých viem aspoň čo-to. A tá Zoo mi pripomenula Denníky princeznej, plus to wécko tak nejako Harryho Pottera :D
    Dobrú noc :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som vedela, čo robím! :D Niekto ťa už nakopnúť musel! :D Chytil ťa ošiaľ? :D Tak to gratulujem! :D A ja pevne verím, že aj Nástrojom smrteľníkov podľahneš, ale až po tom, čo napíšeš tú poviedku! :*
      :D Tak takéto asociácie som pri písaní pasáže o ZOO alebo o wécku nemala, ale má to čo-to do seba! :D Vlastne som sa len vybrala niečo napísať, aby som prekonala samu seba a nesedela furt za tým ntb, ako krepľa a takto to dopadlo... :D

      Odstrániť
  2. Jéj, tak ty si sa nakoniec zúčastnila toho projektu :D To je super!
    Musím sa však priznať, že nepoznám žiadnu z postáv v príbehu, ale Fanúšičku si asi čoskoro zaobstarám, kedže je taká chválená :) A vôbec som nečakala, že sa to vyberie takýmto smerom...do budúcnosti :D Páči sa mi to...hlavne ten začiatok, ktorý ma vážne zmiatol...zaujíma ma ako by sa to vyvíjalo ďalej...
    Tak dúfam, že sa ešte niekto zapojí a budem mať čo čítať :))
    P.S.: A organizátorka sa nevolá Veronika, ale Katarínka...to len taká malá chybička krásy v texte :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, už som si hovorila, že kebyže nie Tvojej nominácie, tak sa k nejakému "tvorivému" písaniu nedostanem :D Ani toto nie je bohviečo , ale aspoň som prekonala samu seba, takže aspoň niečo ;)
      Hej, ja som na začiatku nemala ani šajnu ako túto challenge pojmem a nejako som skĺzla asi až k poviedke :D ale čo už, ja sa nejako extra v literatúre nevyznám a píšem len to, čo ma napadne , takže to nakoniec skončí nejako takto :D Ale som rada, že sa to aspoň trochu páčilo :))
      ! Mne sa zdalo dnes ráno, že som tam napísala to meno chybne! Ani za svet neviem prečo! :D Strašné so mnou, ďakujem za upozornenie, už som to opravila :) :)

      Odstrániť