sobota 1. novembra 2014

Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad ♥

Názov: Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad

Autor: Jennifer E. Smith

Vydavateľstvo: IKAR

Rok vydania: 2012

Počet strán: 207



Hadley má sedemnásť rokov. Chýbali jej len štyri minúty, aby stihla lietadlo do Londýna. Mala ísť na sobáš svojho otca so ženou, ktorú ešte nespoznala, no už ju nenávidí. Keď na letisku v New Yorku čaká na najbližšie lietadlo, stretne Oliviera, ktorý študuje v Spojených štátoch. Zapáči sa jej, až veľmi, no keď prídu v Londýne na colnicu, každý sa poberie svojou cestou. Cesty osudu sú však nevyspytateľné.(ZDROJ)







Celkové hodnotenie:

Jedna z mnoha kníh, na ktorú sa moje romantické srdce veľmi tešilo. :) Nemohlo odolať takej krásnej obálke ani originálnemu názvu.

Autorkin štýl som si zamilovala hneď od začiatku a bol presne taký, aký som od knihy čakala. Dej plynul rýchlo a kniha sa mi čítala naozaj veľmi príjemne. Veľakrát som sa pristihla ako sa usmievam, pretože dialógy boli napísané naozaj trefne a vtipne. :)

Hadley je 17-ročné dievča, ktoré nestihlo lietadlo, v ktorom malo letieť na svadbu svojho otca. Zabránili jej v tom práve 4 minúty, no tieto štyri minúty jej zároveň priniesli do života chlapca menom Oliver. Ako sa neskôr dozvedela, obaja čakali na rovnaký let a  snažili  sa spríjemniť si čakanie, keďže obaja leteli sami.
Hadley bola na začiatku veľmi mrzutá a vôbec sa jej na svadbu svojho otca nechcelo ísť. Netúžila sa stretnúť s jeho novou manželkou ani s ostatnými ľuďmi, ktorí sú teraz súčasťou ockovho života. Stále nebola zmierená s ockovým odchodom a svadba bola pre ňu už priveľa.

Oliver bol zase veľmi vtipný chalan, ktorý Hadley pomáhal s jej klaustrofóbiou, a to za pomoci veľmi vtipných hlášok a dialógov. Hrať sa na "debilka" sa v takýchto situáciách rozhodne vypláca.  Chalani,ani neviete, akí ste pri tom zlatí  :D ;)
Celý ich rozhovor prebiehal v takom "oťukávacom duchu", no Oliver sa s Hadley so svojím súkromím veľmi nezveroval. Zdalo sa, že niečo skrýva.

Hadleyn otec a jeho nová manželka mi spočiatku ( aj vďaka vplyvu Hadley) pripadali presne tak, ako ich videla aj Hadley: manžel, ktorý odišiel za prácou , našiel si bokovku, rozviedol sa a teraz plánuje novú svadbu. No ja a Hadley sme postupne spoznávali jeho "pravú tvár", ktorá nebola až taká zlá, ako sa nám spočiatku zdalo. A čo sa týka jeho novej manželka....musím povedať, že bola celkom zlatá :)



Môj názor? Už dlho som nečítala knihu, ktorá by sa mi čítala tak príjemne, že som ju ani nechcela dočítať. Doslova som ten koniec odďaľovala ako sa len dalo, pretože som vážne nechcela poznať koniec tohto príbehu. 

Túto knihu rozhodne zaradím medzi príjemné oddychovky, ktorých čítanie si jednoducho užívate. Nepostrehla som žiadne nelogické súvislosti( teda až na to, že v jednej scéne spomínala, že nemá dosť peňazí, ale prešla  autobusom celkom hodný kus cesty, ktorý určite niečo stál, ale...who cares? :D ).

Láska medzi hlavnými hrdinami bola....neviem vôbec , či sa to dá nazvať láska, keď sa poznali asi 2 dni cca, ale jednoznačne bol ich vzťah veľmi milo opísaný a samozrejme, tie ich dialógy boli...♥

Čo ma trošku ohúrilo bolo to, že som si myslela, že celá kniha bude len o láske dvoch mladých a bla bla..ale milo ma prekvapilo, že autorka sa síce láske medzi Hadley a Oliverom venovala dostatočne, no dôraz sa kládol na jej vzťah s otcom. A musím taktiež podotknúť, že sa mi veľmi páčilo ako sa tento vzťah  vyvíjal a poukazoval na to, že aj keď začne váš otec nový život, nemusí sa stať, že do neho nebudete patriť :)

Celú knihu som rozmýšľala, či bude mať názov knihy nejakú väčšiu súvislosť s dejom, teda či sa tam čitateľ náááhodou nedozvie, aká je teda tá "štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad" a.....čuduj sa svete, keď už som začínala byť sklamaná, že to tam nenájdem, dočkala som sa!

Som úplne najviac šťastná, že som si túto knihu kúpila ( za 4 €!!!) a musím ju odporučiť všetkým, ktorí sa chystajú zrelaxovať pri nejakej dobrej oddychovke, zababušiť sa do deky, popíjať čaj a ponoriť sa spolu s Hadley do jej cesty za oceán :)




"Je možné, aby človek netušil, aký je jeho typ - dokonca ani to nie, že vôbec má nejaký typ - , až dokým na to sám nepríde z ničoho nič? "(str. 33)

 

"Láska je najzvláštnejšia, najnelogickejšia vec na svete."(str. 146)

 

"To slovo bolo ako otvorenie dverí, ako koniec a začiatok, ako prianie. ´Počkaj,´ povedal Oliver a ona poslúchla.(str. 149)

 

"On je stále ešte jej tatko. Ostatné je iba zemepis."(str. 190)

 

 


Zdroj obrázku: http://data.bux.sk/book/020/160/0201602/large-statisticka_pravdepodobnost_lasky_na_prvy_pohlad.jpg

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára