nedeľa 12. októbra 2014

Marie Lu- Fenomén

Názov: Legenda

Autor: Marie Lu

Vydavateľstvo: COOBOO

Rok vydania: 2013

Počet strán: 357

 

Celkové hodnotenie:

Fenomén. Dlho očakávané pokračovanie Legendy. Príbeh, ktorý vás nepustí. Svet, ktorého sa nebudete chcieť vzdať. Aj takýto je Fenomén. 

Po úspešnej Legende sa ocitneme s Dayom a June vo chvíli, kedy stoja pred neľahkou situáciou. Obaja unikli smrti a smerujú k Patriotom. Čelia nočným morám a desivým spomienkam na to, aký svet opustili a boja sa, do akého zase vstupujú. Obaja však chápu, že Republika stojí pred kolapsom. 

 

 June prechádza v knihe veľkou zmenou. Na jednej strane musíme pochopiť, že to je dievča, ktoré vyrástlo v tej "lepšej vrstve" a sľúbilo vernosť Republike, pretože si myslelo, že všetko , čo ju naučili v škole, je pravda. Keď sa však objavili informácie o pravej tvári Republiky, jej svet, svet o ktorom si vždy myslela, že je spravodlivý, sa zrazu začal rozpadať a ona stála na rozmedzí. Chcela veriť Dayovi, chcela cítiť takú nenávisť, akú voči Republike cítil on, no jej to vôbec nešlo tak ľahko.


Day bol predsa len, od začiatku svojho života , dá sa povedať, "namotivovaný" neznášať Republiku, keďže s nimi od malička nemal dobré skúsenosti. Snaží sa June presvedčiť o tom, že Republika si nezaslúži záchranu.


Celý dej sa točí okolo plánu ako zabiť nástupcu Vodcu Prima , jeho syna Andena. June  s týmto plánujem bojuje, pretože stále ešte cíti isté zväzujúce puto s Republikou, naopak Day s týmto nemá problém, pretože on chce iba oslobodiť svojho brata Edena. Patrioti však Dayovi pomôžu len ak sa zúčastní na vražde nového Vodcu.


V tomto dieli sa vysvetlia nejaké udalosti z jednotky a čitateľ pomaly prichádza na to, že Republika a dokonca ani Kolónie nie sú tým, čím sa môžu na prvý pohľad zdať. Tieto poznatky však spoznáva pomaly a často sa dozvedá veľmi nečakané súvislosti.


Môj názor? Vecí, ktoré sa mi na tomto pokračovaní Legendy páčili, bolo celkom dosť, tak napríklad:

 Páčil sa mi opis okolia. Autorka vykreslila super nielen situáciu medzi Republikou a Kolóniami, ale taktiež vykreslila bravúrne aj opis okolia ,v ktorom prebiehali boje. Doslova ste sa stali ich súčasťou. ( Nie, že by som sa bála, že ma v izbe náhodou zostrelí nejaká stíhačka...:D ).

 Ďalšou pozitívnou vecou bola celková zmena akou prechádzala June. Otázky , s ktorými sa potýkala, by ma v jej situáciíí napadali taktiež , a preto som s ňou dosť prežívala jej vnútorné rozpory. Síce, keby bola viacej otvorenejšia a vedela by viac definovať svoje pocity, ušetrila by si pár trápnych scén, ale inak bola skvelá! :D ♥ Aby som nezabudla, tak aj Day prešiel podľa mňa veľkou zmenou, a na konci si obaja utriedili vlastné myšlienky.

Osobne neznášam trojuholníky vo vzťahoch! Viem, že slúžia na to, aby spestrili dej , a aby po prekonaní problémov z nich mohla vykvitnúť ešte väčšia láska a atď.... ale aj tak ma proste celkom hnevá, keď sa niekto začne montovať do niečieho vzťahu! ( Hej, trošku spoiler :D )

V poradí treťou skvelou vecou na tejto knihe bolo, že autorka vedela vykresliť príbeh tak dokonale, že ani ja ( často sa strácajúci čitateľ) , som sa tentokrát nestratila! :D Juchúúú!

No a nakoniec , aby som nezabudla , páčil a zároveň sa mi nepáčil vývoj vzťahu medzi June a Dayom. V jednej chvíli som si myslela, že je všetko ok a v druhej, " čo to zase, tí dvaja robia?!". 

Čo sa mi na knihe nepáčilo/resp. som si to až tak nezamilovala? Hmm...to je ťažko povedať.
Dayove myšlienkové pochody boli pre mňa občas trošku ...mimo koncept , ale celkom sa dali pochopiť. V konečnom dôsledku.
KONIEC. Ten bol taký masaker pre mňa, že už snáď ani väčší nemohol byť. Nebudem spilerovať, ale autorku som mala v tej jednej chvíli chuť zabiť a zároveň vybozkávať za to, čo nám spravila!

Zhrnutie? Ak ste čítali Legendu, Fenomén vás chytí ešte viac( ak nie viac, tak aspoň rovnako). Doslova vás prevalcuje. A vážne neviem, čo so mnou spraví Šampión!



"Len málokto zabije pre niečo zmysluplné, ale ak existuje na svete nejaká rozumná vec, ktorá si takéto radikálne riešenie vyžaduje, tak je to určite táto. Či nie?" (str. 69)

 

"Zatvorím oči a telepaticky jej vysielam svoju tichú podporu. Dávaj na seba pozor. Stretneme sa, keď toto všetko bude za nami."( str. 151)

 

"Netúžim po tom, aby sa Republika rozsypala, nechcem ju vidieť na kolenách. Chcem, aby sa zmenila k lepšiemu."(str. 331)

 

"Láska je komplikovaná a nepozná logiku." (str. 353)


Zdroj obrázku : https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg1UBrVcIQDPxLRDHP92hEx9bBz1SfMcf-nYpUVyNvk3WygYl-a33ygUIszE0nwQzqzRaCVNv2KTa__AYZytHHFMKho_dShzrOW5bUcGea8JDJ_3qdSJBnDEosyiuGSGw1U75BbmCWpd-of/s1600/3156.jpg

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára