pondelok 25. augusta 2014

Oravská priehrada

Krásny večer všetkým :)

Tak som tu s mojím 2 . príspevkom o mojej dovolenke na Orave. V pondelok ( 18.8.) sme sa vybrali ja , sesternica, ujo a moja mama autom na Oravskú priehradu. Akurát to bol prvý deň, ktorý bol fakt že slnečný a aj teplý, takže na výlet ako stvorený :)
K prístavu sme prišli okolo pol 11:00 a dozvedeli sme sa , že najbližšia loď vypláva o 11:00. ( a ďalšia každé 2 hodiny, teda o 13:00 a 15:00).
Pofotili sme sa a zakúpili si lístok ( 4 € na osobu). Celá plavba trvala hodinu a pol :)
Nikdy som napríklad nepremýšľala nad tým, že priehrada je umelo vytvorená a teda na jej terajšom mieste niekedy bývali dediny plné ľudí... ani si neviem predstaviť, aké to pre nich muselo byť, keď tam niekto prišiel a povedal im, že sa majú vysťahovať :(
V jednej z dediniek mal sochu aj Anton Bernolák a obyvatelia jeho sochu preniesli na najvyšší kopec, ktorého vrch je vlastne Slanický ostrov :)
Plavba bola neskutočne nádherná ( aj vďaka počasiu) , avšak hore na lodi , kde sme sedeli neskutočne fúkalo, a tak bolo aj dosť zima.






























                                  


Ak budete mať niekedy cestu okolo Oravskej priehrady, rozhodne sa vydajte na plavbu, lebo stojí za to :)

Vaša Andy

2 komentáre:

  1. Opäť krásne fotky. :) Najviac sa mi páčia fotky priehrady. :)

    OdpovedaťOdstrániť