utorok 12. augusta 2014

Krásna katastrofa

Názov: Krásna katastrofa

Autor: Jamie McGuierová

Rok vydania: 2013

Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Počet strán: 373

ABBY ABERNATHYOVÁ začína navštevovať vysokú školu ďaleko od svojho rodného mesta, aby zabudla na minulosť. Uteká pred rodinou, ktorá jej vinou alkoholu a hazardných hier urobila zo života peklo, a usiluje sa byt príkladnou študentkou. TRAVIS MADDOX má prezývku Besný pes a na štúdium si zarába ilegálnymi pästnými súbojmi – samozrejme, bez rukavíc. Má povesť najväčšieho zvodcu žien na univerzite. Je to presne ten typ, akému by sa Abby mala zďaleka vyhnúť, ak nechce spadnúť do pasce svojho starého života. TRAVIS A ABBY sa navzájom priťahujú, ale presviedčajú okolie aj jeden druhého, že z ich priateľstva nikdy nevznikne milenecký vzťah. Potom však Abby prehrá stávku, a tak musí mesiac bývať s Travisom v jeho byte. Vášeň sa už nedá maskovať priateľstvom.( ZDROJ )

 



Celkové hodnotenie:

No tak na začiatok môžem povedať, že knihu som si zakúpila, spolu s knihou Chodiaca katastrofa, zo stránky www.abcknihy.sk  a trvalo im dosť dlho (cca 10 dní ) dokým mi zásielku doručili. Úprimne som si konečne chcela prečítať konečne nejaký zamilovaný príbeh, niečo, čo človek zhltne, nebude sa musieť nejako extra zamýšľať, a tak podobne. Recenzie, ktoré som si na ňu prečítala boli podobné mojej predstave, tak som do toho šla!

Obálku musím pochváliť, lebo ja takýto typ obálky rozhodne môžem a motýle mám taktiež rada, takže za mňa je krásna :)

Ako je z anotácie zrejmé, v príbehu vystupujú 2 hlavné postavy a to Abby a Travis. Sú tu však aj ich priatelia a to America, Abbina naj-kamoška a Shep, Trevisov naj-kamoš, spolubývajúci a bratanec. Všetci 4 chodia na Východnú univerzitu a žijú si svoj peckový život vysokoškolákov. ( vedľajšie postavy ako Kara - Abbina spolubývajúca- príbeh zásadne neovplyvnia).

Abby som mala od začiatku rada, nijako mi nevadila, no objavili sa momenty , kedy mi prišla trošku...."pozadu", hlavne keď si nevšimla očividné veci, ktoré VŠETCI ostatní videli! :D Mala síce aj prehnané reakcie občas, ale Travis ich mal viac, takže sa to dalo zvládnuť.
Travis bol teda riadny týpek! :D Bola to postava, v ktorej sa toho toľko miešalo, až sa mi zdalo, že vybuchne od tej zmesi pocitov, ktorú mal v sebe! ( a pár krát sa to aj skoro stalo). Jednoznačne bol dosť nevyrovnaný človek a taktiež neveril, že by mohol mať niekedy v živote aj  trváce šťastie ( preto nechodil s babami a len ich využíval na sex). Teda až dokým neprišla Abby, ktorá bola prvá, čo s ním nechcela ísť do postele a vtedy pochopil, že je výnimočná.

America bola veľmi zaľúbená do Shepa a bolo vidieť , že jej na Abby veľmi záleží, ich priateľstvo bolo veľmi silné a je to v knihe naozaj aj vidieť, preto mám aj Americu veľmi rada .
Shep je taktiež bezva chalan, ktorý sa snaží mierniť Travisovu výbušnú povahu a taktiež spolu tvoria super dvojku.

Od knihy som očakávala príjemnú letnú oddychovku, klasickú lovestory, nič svetoborné....a to bolo dobre! Nemôžem o nej povedať nič zlé, pretože splnila moje očakávania. Dej plynul veľmi rýchlo, bez zbytočných opisov, bolo tam veľa dialógov, čo mne osobne vyhovovalo.
Asi v polovici knihy som sa zľakla a začala premýšľať, o čom asi bude ďalšia polovička, lebo mne už v polovičke prišlo, že sa nedá už o čom písať, no autorka dej ešte okorenila a zamotala, až prišla trošku veľká dráma a koniec ( nebudem spoilerovať, aký ;) ).
Kniha ma nesklamala a naučila som sa, že keď od knihy nečakáte veľa, môže vás príjemne prekvapiť. Bolo to príjemné, vtipné a romantické čítanie určené všetkým, ktorí nie sú nijako extra nároční a túžia si prečítať nejakú oddychovku :)

"V ružovom kašmírovom svetríku a s perlami v ušiach som tam musela pôsobiť ako starosvetská pani učiteľka, ktorá sa omylom ocitla na pobreží v Normandii počas spojeneckej invázie."( str.8)

 

" Nevravím, že si zlý človek. Len nemám rada, keď si niekto myslí, že ma presne odhadol, a to iba preto, lebo mám vagínu."(str. 24)

 

"Holubička, hádam nežiarliš?"
"Na koho preboha? Na tú nakazenú chuderu, ktorú ráno vyhodíš z bytu?"(str. 50)

 

"Lebo je nebezpečné, keď sa niekto na niekoho tak upne. Ty sa ho pokúšaš zachrániť a on dúfa, že to zvládneš. Dokopy to nie je vzťah ale katastrofa."(str. 205)

 

"Mali by ste sa s Travisom spamätať! Ste ako tornádo! Keď ste spokojní, všetko je ako v rozprávke. Keď sa naštvete, ste schopní zničiť celý svet!" (str. 302) 


Autorkine ďalšie známe diela: Chodiaca katastrofa, Červený vrch, Prozreteľnosť, Requiem (ZDROJ)


Zdroj obálky: http://www.martinus.sk/data/tovar/_l/142/l142065.jpg


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára