pondelok 22. júna 2015

The Ultimate Book Tag

Krásny pondelok vám všetkým prajem!

Áno, ja viem. Pondelky asi všetci neznášame. Hoci ja ich v porovnaní s utorkami znášam asi trochu lepšie, pretože , keď vstanem skôr v pondelok nie je to pre mňa taký problém ako vstať skôr v utorok. Po víkende som asi ešte trochu vyspatá, takže utorky sú pre mňa z tohto hľadiska ťažšie. 
Verím však, že tento pondelok má už väčšina z vás pokoj od úloh a písomiek a tešíte sa z pekného dňa :) 


Dlhšie tu nebol žiadny tag, tak som sa rozhodla, že vám dnes jeden  prinesiem :) Videla som ho na Marienkinom blogu, takže sa určite mrknite aj na jej odpovede ;) 





1. Býva ti zle pri čítaní v aute? 
Tak ja sa v aute veľmi často nevozím, takže ak už mám tú príležitosť stráviť v ňom  nejakú tú chvíľu, radšej sa pozerám von z okna a sledujem prírodu naokolo. Čítam v ňom veľmi zriedka , ale nemyslím si, že by mi pri tom bývalo zle :)


2. Štýl ktorého autora je pre teba úplne jedinečný a prečo?
Tak takých autorov je určite viac. Medzi tých najvýnimočnejších patrí určite Tolkien, Khaled Hosseini, Jane Austen alebo taký Andy Weir. Každý z nich má podľa mňa svoj osobitý štýl, ktorý má dokáže zaujať a priniesť mi veľký čitateľský zážitok aj keď sú to na pohľad autori iných knižných žánrov.

3. Harry Potter alebo Twilight sága?
Ťažká otázka. Twilight má v mojom srdci osobité miesto, pretože mi priniesol enormný čitateľský zážitok , ktorý sa zatiaľ nepodarilo prekonať už žiadnej inej knihe. Na druhej strane, Harry Potter je taktiež moja srdcovka, pretože je jednoducho skvelý. Takže za mňa asi obe ;) 

4. Ovoniavaš knihy?
Nie veľmi často, ale už sa mi to pár krát stalo a tá vôňa stála za to. 

5. Knihy s malými ilustráciami alebo bez nich?
Asi záleží na knihe. Väčšinou mi ilustrácie nevadia, pokiaľ ich nie je príliš veľa a nestáva sa, že sa opakujú. Sú príjemným ozvláštnením ktorejkoľvek knihy. Pamätám si knihu Tetovaná mama, ktorú som čítala, keď som bola ešte len malá začínajúca knihomoľka a v nej boli naozaj krásne ilustrácie :) 

6. Najmenšia kniha na tvojej poličke?
Tak trošku som sa prehrabala vo svojej knižnej zbierke a tuším najmenšia kniha, ktorú som našla sa volá "Zrnká šťastia- veselo i vážne" :D Myslím si, že som ju ani nedočítala, lebo mňa takéto "múdrosti" veľmi nebavia, ale občas sa zíde. 

7. Najhrubšia kniha na tvojej poličke?
Nemám rada príliš hrubé knihy, preto ich doma veľmi veľa nemáme. Najhrubšia kniha, ktorú som našla je "Vademecum medici" či "Červené víno", tieto však patria do knižnej zbierky mojich rodičov. Z mojich kníh to bude asi najskôr Úsvit alebo ešte Doktor Jesenius. 

8. Píšeš? Vidíš sa v budúcnosti ako autor?
No...táto téma je veľmi diskutabilná. Nemyslím si, že písanie ako také je niečo, čo by som si dokázala predstaviť ako svoju vysnívanú prácu, ale niekde hlboko v sebe cítim, že raz možno nájdem odvahu a trpezlivosť, ktoré sú veľmi potrebné na písanie nejakej knihy. Už som mala viacero pokusov, niektoré skončili celkom dobre, iné menej , ale mám problém . Tento problém ani nie je tak nedostatok nápadov, skôr si myslím, alebo inak povedané, zastávam názor, že musím prečítať "spústu" kníh na to, aby som mohla napísať nejakú solídnu knihu. Akosi sa neviem pustiť do niečoho, čo nebude dobré a toho sa ja dosť bojím. Už sa pomaly posúvam k svojmu spisovateľskému cieľu, ale stále sú to ešte malé krôčiky  a všetko je ešte vo hviezdach :)

9. Kedy si sa dostala k čítaniu?
Už som to tu pár krát spomínala, ale opakovanie je matkou múdrosti, že hej? :) "Naozajstné čítanie" u mňa začalo , keď som mala cca 9 rokov a začala som čítať mamine romány od T. K. Vasilkovej . Niekto asi ohrnie nosom nad takýmto výberom, no pre mňa je to úsmevná spomienka na časy, ktoré odštartovali moju čitateľskú závislosť ;) 

10. Najobľúbenejšia kniha z klasiky?
Ja som veľa klasických kníh neprečítala, takže z môjho kratučkého zoznamu to bude asi Pýcha a predsudok, i keď ani také Malé ženy neboli zlé :)

11. Dostaneš knihu, ktorú si čítal už predtým a strašne sa ti nepáčila. Čo urobíš?
Fúúú.... no, snažím sa to nejako uhrať a tvárim sa, že sa nič nedeje. Pravdepodobne skončí u mňa na polici a bude na ňu pomaličky sadať prach, určite ju však nijako nepoškodím alebo nebodaj nevyhodím. Možno by som uvažovala aj nad tým, že ju posuniem niekomu, kto ocení jej kvalitu, ale to len vtedy, ak by som tým neurazila človeka, ktorý ju daroval mne.

12. Obľúbené slovo?
Tak v slovenčine absolútne netuším :D Možno veľakrát opakujem "proste " ale inak neviem. A v angličtine mám rada slovo " chain reactions"  . Páči sa mi ako znie ;) 

13. Upíri alebo víly?
Hmm....asi víly? Ale nie také , aké sú v Nástrojoch smrteľníkov. :D Skôr tie také milé, ktoré vedia spievať, čarovať a vyzerajú ako maličkí elfovia :D Upíri tiež nie sú zlí, ale víly majú prednosť ;) 

14. Akú knihu si niekedy miloval, no neskôr si zistil, že nebola dobre napísaná/už sa ti nepáči?
Toto je celkom zaujímavá otázka, na ktorú mám asi taký špecifický názor. Keď si nejakú knihu prečítam a páči sa mi, je úplne jedno koľko rokov prejde, stále ju budem považovať za min. zaujímavú knihu. Pozorujem, že môj vkus sa spolu s vekom mení a je jasné, že nebudem mať pri 3. či 4. čítaní tej istej knihy rovnaké pocity, aké som mala pri tom prvom, no ide o to, že si viem spomenúť na tú moju prvotnú dychtivosť, ktorá sa mi vpísala do srdca a rada  na ňu spomínam. Žiadna kniha preto pre mňa nikdy nestráca zmysel , aj keby to bola najhoršie napísaná kniha na svete ;) 

15. Duchovia alebo vlkolaci?
Pred duchmi mám rešpekt, takže radšej tých vlkolakov. Najlepšie takých ako sú v Teen Wolf, lebo Jacoba naozaj nemusím! :D

16. Zombies alebo upíri?
Akože, asi som žiadnu knihu o zombies nečítala a ani som s nimi nevidela žiaden film, čo nie je práve niečo, s čím sa môžem chváliť :D Ale myslím, že sú v mojom rebríčku na rovnakej úrovni ako duchovia, takže za mňa tí upíri. 

17. Ľúbostný trojuholník alebo zakázaná láska?
Ľúbostné trojuholníky ma  vedia nehorázne vytočiť. Naozaj je len zopár takých , ktoré sú vydarené ale tie ostatné nie sú pre mňa. Zakázaná láska je široký pojem a tiež ma nezaujme každá, ale nad trojuholníkmi určite vedie.

18. A nakoniec: plnohodnotné romantické knihy alebo knihy naplnené akciou s občasnými romantickými scénami?
To najťažšie nakoniec? :D  Niekedy mám nehoráznu chuť na klasickú sladkú romantiku s množstvom klišé. Avšak taká skôr akčná kniha, v ktorej musím tú lásku hľadať medzi riadkami ma asi baví viac a zanechá vo mne hlbší dojem, takže v podstate skôr tie druhé ;) Všetko s mierou ;) :D


Verím, že ste sa pri čítaní veľmi nenudili a ak máte záujem určite si tento tag vyplňte a hoďte mi naň odkaz dole do komentárov ;) 

Príjemný večer!
Vaša Andy♥

Zdroj 1. obrázku: http://4.bp.blogspot.com/-9USY4w8tYwg/VFE1oMeVhrI/AAAAAAAACeo/n0xxxNeq8uE/s1600/ultimate.jpeg

4 komentáre:

  1. Jáj, veľmi pekný článok :) Zaujímavé otázky, ešte zaujímavejšie odpovede... Ku každému by som ti mala čo povedať.. Ale to by bolo na dlho, tak len pochvaľujem a ticho súhlasím skoro so všetkým :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jééj, som rada, že sa ti páčil :))
      A ja si taaaaaakto strašne rada prečítam tvoje odpovede, ak máš čo povedať, určite sprav tento tag! Ak si ho teda ešte nerobila :)

      Odstrániť
  2. Ja taaaak(to veľmi) ľúbim čítať tagy (u mojich obľúbených blogerov)! :D :)
    Super odpovede! Pri čítaní sa nedalo nudiť :)

    OdpovedaťOdstrániť