utorok 14. apríla 2015

Pod hladinou

Názov: Pod hladinou

Autor: Dani Pettrey

Vydavateľstvo: i527.net

Rok vydania: 2014

Počet strán: 274


Sabotované lietadlo. Dvaja mŕtvi potápači. Jediná stopa. Bailey Craigová prisahala, že sa do Yancey na Aljašku už nikdy nevráti. V mladosti sa dopustila vecí, na ktoré by najradšej zabudla, ale Yancey nie je mesto, ktoré zabúda ľahko. Vracia sa na pohreb blízkej osoby, ktorá zahynula pri leteckom nešťastí, ale na povrch vyplávajú temné dôkazy a Bailina pomoc sa pre vyriešenie prípadu stane nenahraditeľnou. Cole McKenna zvláda nebezpečné potápanie a záchranné akcie. Dokáže sa vyrovnať so strachom, že jeho mesto ohrozuje vrah. Ale čeliť skutočnosti, že Bailey sa vrátila, je veľkou výzvou. Kedysi mu zlomila srdce. Zdá sa však, že nie je rovnakým dievčaťom, ktoré pred desiatimi rokmi odišlo z Yancey. Ani on už nie je tým chlapcom, ktorého vtedy opustila. Čas neúprosne beží a počet obetí stúpa. Bailey a Cole sa musia preniesť ponad zranenia z minulosti a začať spolupracovať, až kým skrytá pravda nevyjde najavo. (ZDROJ




Celkové hodnotenie:
Veľmi zaujímavá kniha s napínavým dejom. Ďalší úlovok z knižnice, na ktorý som veľmi pyšná.

Obálka je veľmi pekná. Dokonale vystihuje prostredie príbehu, len tie odtiene modrej nie sú naživo až tak žiarivé.

Autorkin štýl veľmi nevyniká, no predsa obsahuje niečo, čo čitateľa upúta a udrží jeho pozornosť. Predsa len, námet nie je zase až tak originálny, no autorka dáva príbehu správnu dávku napätia, histórie a opisu prostredia. Príbeh sa číta ľahko, i keď pár "nudnejších scén" by ste možno našli, ale ja to beriem ako niečo, čo mi na knihe veľmi neprekáža.
Príbeh je písaný z pohľadu Bailey a Coleho, no pár krát nahliadneme aj do myslí ostatných vedľajších postáv.

Bailey, hlavná postava príbehu, je mladá žena, ktorá žije svoj zabehnutý život vo väčšom mestečku, keď sa v jej živote nečakane stane nešťastná udalosť a ona je nútená vrátiť sa na miesto, z ktorého pred rokmi ušla. Musí sa však zúčastniť pohrebu svojej tety, ktorá zomrela pri havárií lietadla. Všetko chce spraviť veľmi rýchlo, nechce na seba upútať pozornosť. Muž, ktorému sa chce vyhnúť najviac je jej bývalý priateľ Cole, ktorý je miestnym potápačom. Cole žije v meste , ktoré nemá veľa obyvateľov, preto sa prirodzene stretnutiu s Bailey nevyhne. Bailey sa rozhodne predať obchod, ktorý jej teta tak milovala, no pri týchto vybavovačkách sa postupne stanú "náhody", ktoré prinesú kopu otázok, no žiadne odpovede. Objaví sa jedna veľká záhada, pár vrážd a Bailey bude musieť v meste pobudnúť dlhšie, ako plánovala. Bola havária lietadla len nešťastná náhoda alebo plánovaná vražda?

Môj názor?
Od tejto knihy som nečakala skoro nič, keďže som si anotáciu veľmi nečítala, iba krátko prebehla ( áno, robím to skoro stále, hlavne, keď má kniha peknú obálku :D) a hneď na začiatku vám poviem, že táto kniha je pre mňa jedno veľmi príjemné prekvapenie. :)

Čítala sa veľmi dobre. Autorka príbehu dala krásny námet, prostredie, postavy a vzniklo z toho naozaj dobré young adult dielo :)

Čo ma na knihe prekvapilo snáď najviac je istý náboženský vplyv. Nechápte ma zle, nehovorím, že toto je nejaká kresťanská príručka, no v príbehu sa veľakrát stretneme s myšlienkami hlavných postáv (Bailey a Coleho), ktoré sa obracajú práve na Krista. Toto som naozaj nečakala, pretože ani z anotácie, ani z obálky, by ste na to neprišli. Myšlienok tam nie je vôbec veľa, je ich tam len zopár, no páči sa mi , ako pekne zapadajú do príbehu.Veľmi mi to tam sedelo a brala som to ako príjemné oživenie :)

Bailey som mala veľmi rada, aj keď bola spočiatku veľmi ustráchaná a bála sa prísť do mesta, ktoré ju poznalo ako "ľahké dievča". Jej cesta sa však začala postupne zlepšovať a Bailey sa pomaly vynorila z kukly. Jej detstvo bolo veľmi ťažké, došlo to až tak ďaleko, že od istého veku ju vychovávala jej teta a toto všetko veľmi ovplyvnilo jej psychiku. Občas mi jej konanie prišlo až priveľmi ustráchané, niekedy naopak celkom odvážne, ale celkovo ju beriem ako pozitívnu postavu :)

Coleho som zbožňovala viac-menej od začiatku. Bolo vidieť, že mal srdce na správnom mieste. Staral sa predsa sám o svojich súrodencov, bol ochotný pomôcť naozaj hocikomu za akýchkoľvek udalostí a bol veľmi pozorný :) Proste taký " pán dokonalý", ktorého sa nedalo nemať rád. Nemal snáď ani jednu zlú vlastnosť, čo môže pôsobiť trochu "rozprávkovo", ale v tomto príbehu mi to vôbec nevadilo.

Ďalším pozitívnym aspektom boli Coleho súrodenci, ktorých osudy som s pôžitkom sledovala . Hlavne jeho sestru Piper som si veľmi obľúbila , pretože pôsobila veľmi zlato a nevinne :) A keď si raz niečo vzala do hlavy, vždy to dotiahla do konca ;)

Táto kniha nemá veľa strán, ale dokáže priniesť príbeh, ktorý je celkom netradičný, napínavý a číta sa naozaj veľmi dobre, takže ak sa náhodou obzeráte po nejakej oddychovke a nevadí vám kúsok pozitívnej viery, kniha by pre vás nemala byť zlou voľbou. Mne osobne veľmi sadla a stala sa pre mňa pekným ponaučením: Minulosť sa nad nami bude vznášať a ovplyvňovať náš život, len ak jej to dovolíme ;)

"Séria" pokračuje ďalšími časťami, ktoré nám priblížia životy Coleho súrodencov. V tejto knihe samozrejme nedostali veľký priestor, preto som veľmi rada, že sa autorka rozhodla prísť s takýmito pokračovaniami, v ktorých spoznáme aj ich osudy :))




"-Keď človek trpí, zvyčajne má chuť od Boha utiecť, hoci ho vtedy najviac potrebuje.-
Cole sa na ňu uprene zadíval.
-Výstižne povedané.-
Prehltla naprázdno.
-Sama som to zažila.-" (str. 126)


Zdroje obrázkov:http://www.martinus.sk/data/tovar/_l/166/l166776.jpg
                       http://www.novelcrossing.com/content/content/20383/alaskancourage.jpg
                       http://authordanipettrey.com/wp-content/uploads/2011/09/BaileyDossier.png

4 komentáre:

  1. Mne sa na knihe veľmi páčilo to jemné spojenie dobrodružnej a náboženskej stránky, bolo to také jedinečné. A tiež dôraz na krásu rodinných vzťahov. :) Inak, tú myšlienku na konci som si tiež poznačila do zápisníka. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak. Úplne s tebou súhlasím, vôbec som to nečakala a beriem to ako pozitívum :))
      Myslíš tú myšlienku zo strany 126? Páči sa mi, aká je pravdivá a výstižná :))

      Odstrániť
  2. Ja som napríklad vedela, že sa tam nachádza viera v Boha, pretože po knihe dlho pokukujem a takéto knihy vyhľadávam a vydavateľstvo i527.net je kresťanské. Som rada, že si si ju prečítala, pretože to bola jedna z ďalších kladných a pekných ;) recenzií a utvrdilo ma to v tom, že si knihu určite zakúpim. Viem, že už vydávajú jej tretie pokračovanie :) Tak som na ňu teda zvedavá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa s týmto vydavateľstvom ešte nestretla, ale plánujem sa pozrieť na jeho ponuku :)
      Ďakujem pekne :))) Ja som tiež veľmi zvedavá na pokračovania a dúfam, že sa zapáči aj tebe :)))

      Odstrániť