piatok 9. januára 2015

Book Tag- Otázky, na ktoré sa nikto nepýta :) ( 15 otázok)

Ahojte! :)

Konečne je piatok! Síce sme boli v škole len 2 dni, no už mi to pripadá, akoby sme v nej boli minimálne týždeň :( A budúci týždeň budem mať zase nabitý písomkami, takže ...juchúúú! ;)

Ako som si tak pozerala blogy, našla som jeden, ktorý autorka založila len nedávno a jeden jej článok niesol názov Book Tag- Otázky, na které se nikdo neptá ;) Ja mám tagy veľmi rada, takže som si ho hneď prečítala a otázky ma celkom zaujali, tak som sa rozhodla , že sa doň zapojím aj ja :)

Tu sú moje odpovede :) ( otázky som , samozrejme, pozmenila do slovenčiny ;) )






1. Používaš záložky, ktoré sú už všité do knihy ( tie také látkové "šnúrky" , ak rozumiete, aké myslím ;) ) a na aké miesto ich vkladáš po dočítaní knihy? 


Tak, ak kniha nejaké šnúrky má, rozhodne ich použijem a vrátim ich asi na prvú stranu , ak nie, tak musím pohľadať nejakú z mojich zásob, čo je často veľká výzva, lebo poriadkumilovná práve nie som :D . S touto vlastnosťou súvisí aj to, že po dočítaní knihy záložku položím na stôl, no a ona si potom žije život pustovníka, lebo ju nájdem až o pár týždňov na veľmi neočakávanom mieste :D


2. Zapisuješ si knihy, ktoré si prečítal/a? 

Musím sa priznať, že doteraz som si žiadny zoznam neviedla, ale od začiatku tohto roka som s tým začala, tak snáď mi to vydrží ;)

3. Potrebuješ pri čítaní úplný kľud, alebo ti nevadí hluk z okolia? ( ľudia, hudba, a pod.)

Skoro vždy čítam knihu v absolútnom kľude, lebo som človek , ktorého vyruší asi každý mihotavý zvuk. Hudbu mám rada, ale pri čítaní ju nepočúvam, pretože , ak už čítam, chcem sa na knihu sústrediť všetkými dostupnými zmyslami :)

4. Sedíš alebo ležíš pri čítaní?

Som v takom polosede, zvyčajne :D Mám na sebe naskladané 3 vankúše o ktoré sa opieram, takže to nie je ani ľah, ani sed, v podstate, je to však moja najobľúbenejšia poloha na čítanie :)
 

5. Máš rada biele alebo hnedé(recyklované) papiere jednotlivých strán?

Myslím, že mi to je úplne jedno, pretože to nijako neovplyvní môj zážitok z danej knihy.

6. Koľko strán prečítaš za hodinu? 

Tak nejako extra si to nesledujem, ale boli časy, keď som prečítala aj 100 strán za hodinu, lenže to bol veľký font písma a kniha bola celkovo napísaná ľahko čitateľným štýlom ;) Teraz dám nejakých 50-70 strán za hodinu cca, závisí to od konkrétnej knihy.

7. Podľa čoho máš zoradené knihy v knižnici? 

Aby bolo jasné, nemám vlastnú knižnicu. Máme dve a o tieto sa delím s rodičmi. Moja je len jedna polička na stene a tam knihy zatiaľ nemám nijako špecificky usporiadané, pretože čakám na svoju vlastnú knižnicu, čo mi pripomína, že o mesiac mám narodeniny..... :D  ;)

8. Akú najhrubšiu knihu si čítal/a?

Uff...tak teraz si spomeniem asi len na Hostiteľa a HP- Fénixov rád ( ten má cca 830 strán, takže jednoznačne vyhráva :D ), i keď nevylučujem , že som neprečítala nejakú hrubšiu ;)

9. Máš radšej paperbacky alebo hardbacky?

Neviem presne odpovedať na túto otázku, lebo pre mňa majú obe formy isté čaro. Pri hardbacku si nemusím dávať až taký pozor ako pri paperbacku, no paperback je zase ľahší na uskladnenie , prenášanie a taktiež býva aj lacnejší...takže je to u mňa nerozhodne.

10. "Čucháš ku knihám?"

:D Nemyslím si, že to robím, i keď niekedy sa mi to stane, ale rozhodne to nerobím často. Neodsudzujem však nikoho, zdá sa mi to, naopak, veľmi zlaté ;)

11. Čítaš anotácie?

Určite áno. Knihu si najčastejšie vyberám na základe anotácie, i keď je pravda, že ju len tak "preskenujem" pohľadom, ak je príliš dlhá. A nemám rada anotácie, ktoré prezradia skoro celý dej... páčia sa vôbec niekomu?

12. Koľko najviac knižiek máš naraz rozčítaných?

Tak u mňa je rozčítaná viac-menej vždy len jedna kniha. Zase ten istý dôvod, ktorý som spomínala už na začiatku...nevedela by som sa do nej potom vžiť tak, ako si zaslúži ;) Občas sa mi však stane, že čítam aj dve, ale to je hlavne kvôli povinnému čítaniu do školy a tu už mám so sústredením istý problém ;)

13. Najslabšia kniha, ktorú si doteraz prečítala? 

Ak bola pre mňa nejaká kniha najslabšia, tak si na ňu pravdepodobne ani nespomínam, pretože vo mne nevyvolala žiaden zapamätateľný pocit....a ako rozmýšľam, tak ma vážne žiadna nenapadne :D

14. Používaš záložky? Ak áno, koľko ich máš? 

Jasné, že používam záložky. Mám ich tuším 5 , ale používam len 2. Snažím sa ich počet nezvyšovať, pretože zase by sa z nich stali len takí pustovníci, ktorí nemajú stály domov ;) :D

15. Miesto, kde najčastejšie čítaš? A aká je tvoja najobľúbenejšia poloha pri čítaní? 

Tak najčastejšie asi čítam v posteli a s druhou otázkou vlastne súvisí aj moja odpoveď na otázku číslo 4. ;)



Toto sú všetky moje "vyčerpávajúce" odpovede. Ak ste došli v čítaní až sem a neunudili ste sa na smrť, máte môj rešpekt :) Budem rada, ak sa niekto do tohto tagu zapojí, odpovede si veľmi rada prečítam ;)

Krásny víkend prajem všetkým!

Vaša Andy♥

Zdroje obrázkov: http://data1.whicdn.com/images/66268460/large.jpg
                        https://40.media.tumblr.com/3442a8a938368b01791674a0dce870bd/tumblr_nbuj3ts17R1tiyj7vo1_500.jpg
                        https://p.gr-assets.com/540x540/fit/hostedimages/1379793927/584735.jpg
 

4 komentáre:

  1. tiež čítam vždy iba jednu knihu :D ale vačšinou ked ja čítam tak polohy menim jedna radosť :D Vera

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ako, keď sedím nepohodlne niekde, tak aj ja, ale keď som v tej "svojej polohe", tak veľmi nie :D :)

      Odstrániť