štvrtok 20. novembra 2014

Fangirl

Názov: Fangirl

Autor: Rainbow Rowell

Vydavateľstvo: MacMillan

Rok vydania: 2014

Počet strán: 460 + bonus

Macmillan Children's Books: Cath and Wren are identical twins, and until recently they did absolutely everything together. Now they're off to university and Wren's decided she doesn't want to be one half of a pair any more - she wants to dance, meet boys, go to parties and let loose. It's not so easy for Cath. She's horribly shy and has always buried herself in the fan fiction she writes, where she always knows exactly what to say and can write a romance far more intense than anything she's experienced in real life. Without Wren Cath is completely on her own and totally outside her comfort zone. She's got a surly room-mate with a charming, always-around boyfriend, a fiction-writing professor who thinks fan fiction is the end of the civilized world, a handsome classmate who only wants to talk about words . . . And she can't stop worrying about her dad, who's loving and fragile and has never really been alone. Now Cath has to decide whether she's ready to open her heart to new people and new experiences, and she's realizing that there's more to learn about love than she ever thought possible . . . 








Celkové hodnotenie: 
 
Hľadáte anglickú knihu, ktorá nebude mať prvoplánový námet a nebude vám svojou úrovňou angličtiny zdvíhať vlasy dupkom? Ste už prejedení toľkými lovestory, večnými ľúbostnými trojuholníkmi s nekonečnými koncami, prázdneho bľabotania o tom, aký je úúúžasný, aké má dokonalé telo a pod?  Ak áno, tak rozhodnite siahnite po Fangirl :)


Obálka je úplne úžasná. Osobne vlastním presne toto vydanie, ktoré vidíte hore, takže je to paperback, ktorý obsahuje aj kreslené postavy, čo je rozhodne plus, pretože si ich potom v hlave priradzujete k jednotlivým postavám. A tie kresby sú fakt skvelo nakreslené.

Rainbow Rowell. Meno, ktoré som doteraz nepoznala. Hanbím sa! Ako som mohla prehliadnuť túto úžasnú ženu?! Keď sa do tohto príbehu začítate, nebudete vnímať , že čítate nejaký príbeh, ale stanete sa doslova jeho súčasťou. Je to anglická kniha, ale autorkin štýl mi úplne sadol. Tie dialógy, ktoré medzi sebou viedli Cath a Levi, boli.....magické! Jednoducho strašne zlaté!
Rainbow vôbec netlačila na pílu, príbehu dodala potrebný čas na to, aby sa všetky postavy dokázali rozvinúť.

Postavy? Príbeh je písaný z pohľadu Cath. Tichá, ustráchaná 18-ročná baba, ktorá sa spolu so svojou sestrou-dvojčaťom chystá na vysokú. So svojou sestrou mali doposiaľ skvelý vzťah. Boli nerozlučná dvojka, no Wren dospela k rozhodnutiu, že prišiel čas na to, aby si našli vlastných kamarátov a dokonca chcela, aby bývali na vysokej oddelene. Pre Cath, to bol šok, aj keď to brala s nadhľadom. Minimálne sa tak tvárila.
Je pekne vidieť, ako sa menil charakter Cath. Ako sa zo sivej myšky stala sebavedomá mladá žena. Celý čas v deji vystupuje aj druhá dejová línia a tou je práve fanfiction, ktorú Cath píše. Cath je veľká fanúšička knižnej série, v ktorej vystupuje pán dokonalý - Simon Snow. Spolu s Wren už pár rokov sledujú filmy a knihy, ktoré autorka tejto série vydáva, no začali si vytvárať vlastný príbeh. Wren sa však do tejto spoločnej aktivity zapájať nechce, preto trávi Cath celé noci písaním tejto fanfiction. A aby toho nebolo málo, je tu aj druhý chalan do partie a tým je Nick, s ktorým Cath píše krátky príbeh na hodinu "Fiction-Writing" .

Levi je jednoducho božský! Konečne je to postava, ktorá nie je príliš sladká, príliš dokonalá, príliš sexy.... a aj tak je dokonalý. Svojím spôsobom. Vie Cath rozosmiať, viesť s ňou vtipné konverzácie , vie byť jednoducho zlatý. Usmieva sa na každého, koho stretne a pracuje v Starbuckse( ♥). Verte mi, že od tohto  usmievavého chalana by ste chceli mať kávu každé ráno aj vy ! :) 


Raegan je spolubývajúca Cath. Väčšinu svojho času trávi poflakovaním sa vonku a vodí si na izbu skoro zakaždým iného chalana. A je Leviho najlepšia kamarátka. Raegan je ....svojská. Má vlastný štýl, vlastný názor, no nie je zase prehnane drzá. Nie je nejakou rebelkou. Jej vzťah s Cath je v začiatkoch všelijaký, ale postupom času si k sebe nájdu cestu. 


                                       zľava: Wrenin priateľ-Art, Wren, Cath, Levi, Raegan, Nick

Môj názor? 
Ako čítam nové a nové knihy, často sa divím ( hlavne pri tých skvelých) , kde som to doteraz žila?! Ako je možné, že som doteraz nepodľahla čaru a dôvtipu Rainbow Rowell? 


Fangirl je kniha, ktorá ma príjemne prekvapila a celé čítanie som si naplno vychutnávala. Príbeh bol originálny, nápaditý, ako som už spomínala vyššie, žiadne prehnane sladké rečičky či dokonalé páry. Fangirl ma oslovila práve preto, že Cath nebola najdokonalejšou postavou na svete, no jej zmena z tichého stvorenia na sebavedomé dievča bola očarujúca. Toľkokrát som sa v Catch našla! 



Príbeh je síce hlavne o Cath ale autorka nezabúda ani na jej sestru Wren, takže zabrdneme aj do jej osudu.

Bála som sa, že nebudem rozumieť väčšine anglických slov, no vôbec to nebolo také zlé. Samozrejme, že som nerozumela každé jedno slovo, ale podstatné slová si domyslíte zo zmyslu vety a povedzme si rovno, ak nerozumiete 3-4 slová z jednej strany, pointu pochopíte aj tak! :)

A aby som nezabudla, Fangirl patrí k jedným z mála kníh, pri ktorých som sa usmievala , ba dokonca smiala, a to som ju čítala v angličtine! Už sa asi opakujem, ale čítanie tejto knihy mi spríjemňovalo studené jesenné večery a zakaždým, keď si na túto knihu spomeniem, mi krátky záblesk spomienky dokáže vyčariť úsmev na tvári ! :)


"-And he likes to be outside,- Cath said, just to change the subject. -And he likes animals. We don´t have anything in common.-
-You´re making him sound like he´s some rowdy mountain man who, like, smokes cigars and has sex with prostitutes.-" (str. 192)

 

"-Smiling is confusing,-she thought. -This is why i don´t do it.-"(str. 219)

 

"Raegan was sitting at Cath´s desk when Cath woke up.
-Are you awake?-
-Have you been watching me sleep?-
-Yes, Bella. Are you awake?-
-No.- "(str. 302)

 

"-Hey,- he said, kissing the top of Cath´s head. -You´re hair´s wet.-
-That´s what happens when you wash it.-" (str. 388)

 

"Sometimes writing is running downhill, your fingers jerking behind you on the keyboard the way your legs do when they can´t quite keep up with gravity." (str. 452)

 

Autorkine ďalšie knihy:  Eleanor a Park, Attachments, Landline


Zdroj obrázku: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjQaIQT7H_jkqY0qSwB1BSqb-EMDtppAqJMoLMNb-90Yt0S2592uS866Yu3FTwe28Jn68d2-gV4HkOTj0PLQm79qJCe7gLLYHs9OCEJxEyfod3zT43YVrj2qNbmWtZXpIckJfF-kviayDHp/s1600/fangirl+3d+cover.jpg

11 komentárov:

  1. Tá kniha vyzerá skvelo! Parádna recenzia :) Si ma tak navnadila, že si ju možno raz prečítam :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeeem :)) Ľahšie sa mi robia recenzie na knihy, ktoré ma bavia :) alebo potom ešte na tie, ktoré ma hnevajú občas :D (Jozef Mak)
      Určite si prečítaj! :)

      Odstrániť
  2. Pekná recenzia a tá kniha ma veľmi zaujala. :)
    Poznámka: pridať na zoznam kníh, ktoré si chcem požičať od Andy. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeeem ♥ :)
      Už sa začnú ako aj požičiavať tie knihy z toho zoznamu, či budú len stále pribúdať? :D :*

      Odstrániť
    2. Ešte taký mesiac budú pribúdať a potom sa snáď uskutoční aj prvé požičanie. :D

      Odstrániť
  3. Ďakujem za tip na anglickú knižku-veľmi by som si chcela nejakú prečítať,ale bojím sa tej angličtiny,ale podľa toho,čo si napísla tak by som to na začiatok možno aj zvládla :) Dám si ju na wishlist-som teda zvedavá,či sa k nej niekedy dostanem a či sa dokážem s ňou popasovať :-D...inak pekná recenzia-dozvedela som sa,čo bolo treba a človeka aj navnadila na túto knižku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa tiež bála tej angličtiny, ale vážne to nebolo až také zlé :) Zo začiatku, pokiaľ som sa zorientovala možno, ale potom to už bolo vážne skvelé čítanie :)
      A ďakujem krásne :)))

      Odstrániť
  4. Moc pěkná recenze :) Knížka vypadá skvěle, zaujala mě :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)))
      Naozaj je skvelá, vrelo ju odporúčam! :)

      Odstrániť
  5. Pravda, námet je originálny, ale asi som knihu veľmi precenila vďaka všetkým tým pozitívnym názorom. Mňa až tak nebavila, nepáčila sa mi FF časti o Simonovi, tie som väčšinou preskočila a s hlavnou postavou som sa nevedela stotožniť ako napríklad mnohí iní čitatelia. Pre mňa to bol skôr priemer, ale autorka píše pútavo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá FF časť o Simonovi sa sprvu nepáčila ani mne...a taktiež som ju preskakovala, ale potom som si povedala, že reku nič tým nestratím, tak som čítala aj tú FF , hoci veľmi by mi nevadilo, keby tam nebola ;)
      A ďakujem za tvoj názor :) S hlavnou postavou sa nemusel stotožniť každý ;)

      Odstrániť