piatok 18. júla 2014

Trip to Košice/ Part 2

Krásny deň všetkým! :)

A som tu s 2. časťou môjho výletu, ktorá je zameraná na výstavu voskových figurín a prehliadku Dolnej brány v Košiciach.

Ako som už písala včera, po súsoší Immaculata som prešla ku Urbanovej veži, kde sa koná spomínaná výstava. Uvítala nás milá a veeeľmi zhovorčivá staršia pani, ktorej som zaplatila 2 € + 1 € za to, že budem aj fotiť a mohli sme začať! :) Na začiatku nám povedala pár viet o výstave , a potom som si už mohla chodiť sama, kde som chcela, pretože figuríny boli rozmiestnené asi na 3 alebo 4 poschodiach.

A tu sú už fotky! :)

                             Urbanova veža



                               Košický pútnik :)

                               Štefan Roman ( slovenský podnikateľ v Kanade a USA)



Janka Guzová ( speváčka ľudových piesní) a Andy Warhol (zakladateľ pop artu) :) 


V popredí Július Jakoby (maliar) a za ním  Janko Borodáč (divadelný režisér)


Abebe Bikila :D (maratónec). Neviem či sa to zdá len mne, ale tento pán sa asi trošku začal topiť,  súdiac podľa jeho hrude ;) :D


Napravo Jonáš Záborský ( kňaz a spisovateľ), naľavo Ondrej Szabó ( 1. košický biskup) 


Naľavo Ján Bocatius (básnik a starosta mesta), napravo Rudolf Schuster ( prezident SR :D ) 

Naľavo František Rákoczi II. ( Sedmohradské knieža), napravo pobočník Mikeš



Gabriel Betlén a Katarína  Brandeburská ( nekorunovaný uhorský kráľ s manželkou :) )


Žigmund Luxemburský ( Rímsky cisár, Uhorská český kráľ)  a jeho páža


Matej Korvín (Uhorský kráľ)


Hant Ager ( kamenár a pomocník, ktorý sa podieľal na stavbe Dómu sv. Alžbety v 15. storočí)


Po "vyčerpávajúcej" výstave , sme sa presunuli k Dolnej bráne, ktorú ste si mohli prejsť za poplatok 0,50 €. Celkovo sa mi prechádzka páčila, nečakala som, že to bude až také dlhé, ale mňa baví dotýkať sa kameňov a stavieb, ktoré sú takto staré ( myslím, že keď som bola malá, tak som si predstavovala, že sa presne tých istých miest dotýkali aj pradávni ľudia, no a tento pocit sa so mnou vlečie až doteraz ;) ).







P.S.: Dnes je na googli pekný obrázok, ktorý si môžete posúvať a uvidíte pár pekných myšlienok slávneho Nelsona Mandelu ;) "Najväčší úspech v živote nespočíva v tom, že človek nikdy nespadne, ale že sa po každom páde postaví opäť na nohy."

2 komentáre:

  1. Wow... fotky sú nádherné a tie figuríny sú celkom pekné. :)
    Som zvedavá, ako bude vyzerať múzeum voskových figurín v Prahe. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak verím, že sa ti tam nebude žiadna figurína topiť ;) :D a ďakujem :*

    OdpovedaťOdstrániť