pondelok 22. júla 2013

"Predtým ako som ťa poznala- Me Before You" by Jojo Moyesová

*Úvodná veta , ktorá nám má priblížiť dej tejto knihy, nám predstavuje hlavnú hrdinku - Lou Clarkovú ( Clark Kent :D ) , ktorá je dá sa povedať možno trošku odsudzovaná spoločnosťou. Vie napríklad, koľko krokov treba prejsť z autobusovej zastávky k rodičovskému domu. Pracuje v bistre a túto prácu má veľmi rada. Má aj priateľa - Patricka , ktorý je veľmi oduševnený športovec a nie je si veľmi istá tým, či ho ľúbi. Dosť zlé, kedže sú spolu už pekných pár rokov. Takto by som asi ja žiť nemohla.
Oblieka sa , povedali by ste, dosť výstredne. Nevidí na tom nič zlé, len sa oblieka tak, ako sa to páči jej. Jej vedomosti z oblasti klasickej hudby a podobných "zaujímavých " vecí sú dosť biedne. A vôbec netuší, že o malú chvíľu príde o prácu. A myslím, že keby vedela, čo ju čaká v nasledujúcom období, zošalela by. Stratila by nervy. 
Will Traynor. Ďalšia hlavná postava. S Lou sa však nepoznajú. Má život, ktorý by mu mohli mnohí zavidieť, máš všetko. Skvelú postavu, peniaze, babu. Miluje adrenalín a športy. Až do tej osudnej nehody, ktorá mu zmení život. Stratí chuť do života, čo je pochopiteľné. Vie, kým bol a to, čo má teraz mu nestačí a vie aj to ako s tým skoncovať. 
Nevie jednu vec. Tou je , že život, ako už iste sami vieme, nám občas prinesie sled náhod. Niekedy nám náhoda pomôže, a to čo sa stane po nej zmení náš život. Títo dvaja sa stretnú a zmenia si životy takým spôsobom , že by ste neverili. Zmenia si ich už navždy. *

Osobný pocit: Kniha sa mi páčila. Vážne to bola jedna z tých kníh, ktoré vás "nútia" otáčať stránky. Drží si vás pri tele. Možno o nej aj budete premýšľať vo voľných chvíľach, tak ako ja. Koniec je... možno trochu epický ( rada používam to slovo) a pre mnohých nečakaný ( hlavne pre romantikov) , ale v podstate, keď sa poriadne vcítite do pocitov obidvoch postáv zistíte, že autorka odviedla skvelú prácu. Táto kniha sa právom hrdí titulom - BESTSELLER! :) 

2 komentáre:

  1. Mne sa osobne táto kniha nepáčila. Bola na mňa až priveľmi deprimujúca a radšej by som ju medzi tie bestsellery ani nezaradila. Možno je to tým, že som nebola vtedy ešte "veľká" na takýto typ knihy. Ale je pravda, že 100 ľudí, 100 chutí. :)
    music-escapefromreality.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hej, to aj moja mama nerada číta takéto knižky, takže plne chápem tvoj názor :)

    OdpovedaťOdstrániť